חדשות בארץ

נתניהו: "ישראל תגבה מחיר כבד על כל תוקפנות נגדנו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הצהרה קצרה והתייחס בה להמשך הלחימה ולחיסול בכיר החיזבאללה אתמול בביירות. הקבינט מדיני ביטחוני קיים דיון הערכות מפני הסלמה אפשרית

נתניהו (צילום: Dudu Bachar/POOL)נתניהו (צילום: Dudu Bachar/POOL)
אא

בתום כמעט שלוש שעות של דיון בקבינט המדיני - ביטחוני, ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (רביעי) הצהרה לתקשורת. לאחר מכן המשיך לדיון נוסף עם ראשי מערכת הביטחון.

"מאז תחילת המלחמה הבהרתי שאנו במאבק מול ציר הרשע של איראן. זאת מלחמת קיום מול טבעת חנק של צבאות טרור וטילים שאיראן מבקשת להדק סביב צווארנו. בנאומי בקונגרס ציינתי שלוש זרועות של ציר הרשע: חמאס, חות'ים וחיזבאללה. בימים האחרונים הנחתנו מכות מחץ על כל אחד מהם", אמר נתניהו בפתח הצהרתו.

בהתייחסו לחיסול אתמול בביירות אמר: "אתמול תקפנו את רמטכ"ל חיזבאללה המכונה מוחסן, סגנו של נסראללה, שהיה אחראי על רצח הילדים ועל רצח ישראלים רבים אחרים. הוא היה אחראי למתקפה הבלתי פוסקת על אזרחינו בצפון, ואחד הטרוריסטים המבוקשים בעולם. ארה"ב שמה פרס של חמישה מיליון דולר על ראשו. הוא היה מעורב ברצח 241 חיילים אמריקנים ו-58 חיילים צרפתים בביירות. הוא היה גורם מרכזי בקשר בין איראן לחיזבאללה ואחראי על מערך הטילים שלה".

ראש הממשלה הוסיף: "לפני ימים אחדים, בביקורי במקום הטבח במג'דל שמס, ראיתי את עומק היגון. אמרתי לאחינו הדרוזים - 'אחים אנחנו'. יש בינינו ברית אחים והיא מתהדקת בימי יגון ואבל. סגרנו חשבון עם מוחסן שוכר ונסגור חשבון עם כל מי שפוגע בנו, כל מי שטובח בילדינו, כל מי שרוצח את אזרחינו, כל מי שפוגע במדינתנו - דמו בראשו".

נתניהו התייחס להערכות לקראת תגובה התקפית אפשרית מצד חיזבאללה: "ימים מאתגרים לפנינו. מאז התקיפה בביירות נשמעים איומים מכל עבר. אנו ערוכים לכל תרחיש, ונעמוד ממוקדים ונחושים מול כל איום. ישראל תגבה מחיר כבד על כל תוקפנות נגדנו, מכל זירה שהיא".

בעקבות קריאות מצד גורמי ממשל בארה"ב, ובמדינות מערביות נוספות, להמשיך בתהליך המשא ומתן מול המתווכות, על מנת להגיע להפסקת אש ולהוביל לשחרור חטופים אמר נתניהו: "כבר בימים הראשונים של המלחמה אמרתי שהיא תדרוש זמן ואורך רוח מכולנו, ואני חוזר על כך גם היום. מדי חודשים אין שבוע שלא אומרים לי מבית ומחוץ לסיים את המלחמה. 'סיים את המלחמה כי מיצינו ואי אפשר לנצח'".

"לא נכנענו לקולות אז ואני לא נכנע גם היום. לא היינו מחסלים את ראשי החמאס, לא היינו מחסלים תשתיות תת-קרקע, לא היינו משתלטים על ציר פילדלפי - צינור החמצן של חמאס - ולא היינו יוצרים את התנאים שמקרבים אותנו למתווה שגם יחזיר את חטופינו. את כל ההישגים השגנו כי לא נכנענו וכי קיבלנו החלטות אמיצות, על אף לחצים כבדים מבית ומחוץ. זה לא היה פשוט. הייתי צריך להדוף הרבה לחצים".

תגיות:בנימין נתניהוחיסול בלבנוןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה