חדשות בארץ

האיש שפגש את הנייה: "דיבר עם שנאה בעיניים על היהודים"

דוד חכם שימש כראש המחלקה לענייני ערבים ברצועת עזה, ונפגש עם מנהיג חמאס מספר פעמים: "היה מדבר הרבה ולא שותק. בין לבין היה אפשר להבין מה העמדות שלו. לא הבנתי למה הוא יגיע בהמשך"

הנייה, ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)הנייה, ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)
אא

בעקבות חיסולו של מנהיג חמאס, איסמאעיל הנייה, סיפר המזרחן ואלוף-משנה במילואים, דוד חכם, על סיפור שהתרחש לפני כ-30 שנה, אז פגש לראשונה את מנהיג חמאס. זה קרה שנתיים לפני שפרצה האינתיפאדה הראשונה, כששימש כראש המחלקה לענייני ערבים בממשל האזרחי ברצועת עזה.

"ברגע שהגעתי לרצועה סימנתי לעצמי את כל האנשים שהייתי צריך להתמקד בהם כדי לדעת מה קורה בשטח. אחד האנשים הבולטים שבהם היה איסמאעיל הנייה", שחזר חכם בריאיון לחדשות 12.

לדבריו, הנייה היה אז פעיל מרכזי בארגון "אל-מוג'מע אל-איסלאמי" של השיח' אחמד יאסין. הארגון, שלימים הפך לחמאס, פעל דרך האוניברסיטה האסלאמית, והנייה היה יו"ר אגודת הסטודנטים.

"את השיח' אחמד יאסין ראיתי עשרות פעמים וגם כתבתי עליו ספר, אבל את המבט של איסמאעיל הנייה אני לעולם לא אשכח", המשיך. "אני זוכר בחור רזה שלימים גידל בשר על גופו, יושב מולי במשרד. הוא דיבר הרבה עם שנאה יוקדת בעיניים למי שמייצג את ישראל ואת היהודים. זה היה משותף גם לכל החמאסניקים שאיתם נפגשתי".

חכם סיפר כי הפגישה התרחשה בביתו של הנייה: "היה זה בית רגיל. בימים ההם עוד גר בבית של ההורים שלו במחנה הפליטים, שם גדל. אימא שלו עברה אחרי מלחמת השחרור מכפר ליד אשקלון למחנה הפליטים, ושם הם התיישבו. בשיחות איתו, תמיד הוא היה נמנע מלדבר אבל הוא היה חייב, אז הוא היה מדבר הרבה ולא שותק. בין לבין היה אפשר להבין מה העמדות שלו, איך הוא רואה את ישראל, וחשב שאין פתרון לבעיה הפלסטינית.

"אני זוכר שאז לא הבנתי לאן האיש הזה שיושב מולי יגיע. העמדות שלו היו מאוד נחרצות, אבל לא ראיתי מנהיג דגול או מלא כריזמה. למעשה, בלטה אצלו הדביקות האידיאולוגית ולא הכריזמה. הוא לא חשש להגיד מה הוא חושב. לא זיהיתי שהוא נועד לגדולות כי התפקיד שלו היה יותר פוליטי מאשר ביטחוני. הוא לא היה איש מבצעים, אלא יותר תועמלן, אבל בהמשך הוא חבר לשיח' יאסין והפך לעוזרו האישי. משם ההמשך ידוע".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:איסמאעיל הנייהחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה