חדשות בעולם

לא יוצא להורג: מתכנן הפיגוע במגדלי התאומים ירצה מאסר עולם

כמעט 23 שנה לאחר הפיגוע בניו יורק, מחבל אל קאעידה, ח'אלד שיח' מוחמד, המוח מאחורי המעשה, חתם על הסדר טיעון. כ-3000 אמריקנים נרצחו במגדלים ובשתי זירות נוספות

האנדרטה בזירת הפיגוע (Mendy Hechtman/Flash90)האנדרטה בזירת הפיגוע (Mendy Hechtman/Flash90)
אא

כמעט 23 שנה לאחר הפיגוע במגדלי התאומים בניו יורק, ובשתי זירות נוספות, מחבל אל קאעידה ח'אלד שיח' מוחמד, שנחשב "המוח מאחורי תכנון הפיגועים", חתם על הסדר טיעון בבית משפט בארה"ב. על פי העסקה, הוא לא יוצא להורג וייגזר עליו עונש של מאסר עולם, ללא אפשרות חנינה ושחרור מוקדם.

יחד עם מוחמד עומדים לדין שני פעילי אל-קאעידה שפעלו עימו, וואליד בן אטאש ומוסטפא אל-האוסאווי. הם נלכדו בעבר על ידי כוחות מיוחדים של צבא ארה"ב, וכלואים בכלא גואנטנמו שבקובה.

כזכור, בפיגועי ה-11 בספטמבר 2011, מחבלי אל קעידה חטפו ארבעה מטוסי נוסעים. שניים מהם התרסקו במכוון במגדלי התאומים בניו יורק. את המטוס השלישי ריסקו החוטפים אל תוך בניין הפנטגון בארלינגטון שבווירג'יניה. כוונת החווטפים הייתה לרסק את המטוס הרביעי אל תוך הבית הלבן, או לתוך בניין הקפיטול בוושינגטון, אך המטוס התרסק לבסוף בשדה פתוח ליד שנקסוויל, פנסילבניה.

משרד המשפטים האמריקני הודיע היום כי שלושת המחבלים יודו במעשה התכנון. במכתב שנשלח למשפחות של הקורבנות ציינו גורמי הפרקליטות בארה"ב כי "בתמורה להסרת עונש המוות כעונש אפשרי, שלושת הנאשמים הללו הסכימו להודות בכל העבירות, לרבות רצח 2,976 האנשים הרשומים בכתב האישום". המכתב נחתם על ידי אהרון רו, התובע הראשי בתיק.

תגיות:אל קעידהפיגוע במגדלי התאומים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה