חדשות בארץ

האו"ם: הטבח בגולן היא "תאונה טראגית", התקיפה בלבנון "הסלמה"

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה לדון בחיסולו של איסמעיל הנייה ובהסלמה במזרח התיכון. לשכת מנכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, בתדרוך לכתבים: "53 עצורים פלסטיניים נהרגו בכלא הישראלי"

מזכ"ל האו"ם (צילום: Flash90)מזכ"ל האו"ם (צילום: Flash90)
אא

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה הלילה (בין רביעי לחמישי), לבקשת איראן, ודנה בהסלמה במזרח התיכון. האיראנים טענו כי חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, היא הפרה של החוק הבינלאומי ופגיעה בריבונותה. המועצה טרם מסרה את החלטתה בנושא.

היום הצליחה לשכתו של מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, להכעיס את הגורמים המדיניים בישראל ואת המשלחת לאו"ם. בתדרוך לכתבים, בעקבות החיסולים באיראן ובביירות, אמרה רוזמרי די קרלו, סגנית מזכ"ל האו"ם לענייני פוליטיקה ושלום, כי "המתקפות האחרונות בביירות ובטהראן הן חלק בסדרת אירועים מדרדרים באזור. ב-22 ביולי קרתה תאונה טראגית, 12 ילדים נהרגו בתקיפה בכפר דרוזי בגולן הישראלי הכבוש".

בהמשך פרסמה לשכת מזכ"ל האו"ם את העדכון היומי המתייחס למתרחש בעולם. בסוגיית המזרח התיכון ציינה מחלקת הדוברות של האו"ם כי "המזכ"ל מאמין שהמתקפות בביירות ובאיראן היא עליית מדרגה מסוכנת, שפוגעות בסיכוי להפסקת אש בעזה ושחרור החטופים הישראליים. כמו כן זה פוגע בסיוע ההומניטרי לאוכלוסייה בעזה ובמאמצים להשיג שקט בדרום לבנון". אף מילה על התקיפות לעבר יישובים ישראליים.

בנוסף, בהצהרה נמסר כי האו"ם הודה לאיחוד האמירויות על קבלתם של 86 ילדים מעזה לטיפול רפואי, בלי לציין שזה תואם עם ישראל, והם יצאו מעזה דרך מעבר כרם שלום וטסו משדה התעופה רמון. כמו כן, האו"ם ציין כי עשרת אלפים חולים מעזה זקוקים לפינוי מייד וביקש לאפשר להם להגיע לבתי חולים ברשות הפלסטינית.

לשכת המזכ"ל גינתה גם את הרג שני עיתונאי אל ג'זירה, בתקיפה ישראלית אתמול ברצועה. מחלקת הדוברות התייחסה גם לדיווחים על חקירת החשד להתעללות בעצורים פלסטיניים בבסיס שדה תימן. לדבריה, "53 עצורים פלסתינים מתו בכלא הישראלי. יש בידינו דוחות על חשד להתעללות ועינויים שעברו, לא רק הגברים, גם נשים".

תגיות:האו"םחיסול הנייהמועצת הביטחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה