חדשות בארץ

בשל מעשי רצח ועינויים: הרשות הפלסטינית תפצה משתפי פעולה עם ישראל

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי יפוצו בני משפחותיהם של נרצחים ומשתפי פעולה שעברו עינויים. יקבלו בצוותא 80 מיליוני שקלים

(צילום: Hadas Parush/Flash90)(צילום: Hadas Parush/Flash90)
אא

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי הרשות הפלסטינית תשלם למעלה מ-80 מיליוני שקלים ל-39 בני אדם, שנחשדו כמשתפי פעולה עם ישראל. כך דווח היום (חמישי) ב-ynet.

הפיצויים ישולמו בשל רצח של חלק מהם ועינויים שעברו אחרים. בבית המשפט מתנהלות כ-40 תביעות נוספות, שטרם התקבלה בהן החלטה.

משתפי הפעולה ובני משפחותיהם טענו בתביעות כי חלקם נעצרו ועונו על ידי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית, בעקבות חשד שסייעו למדינת ישראל בסיכול פעולות טרור. חלק מהמשפחות הגישו תביעות בשמם של משתפי פעולה שנרצחו על ידי הפלסטינים.

כזכור, שופט בית המשפט המחוזי בירושלים משה דרורי פסק בשנת 2017 כי הרשות הפלסטינית אכן עינתה את משתפי הפעולה עם ישראל. עם זאת, את שאלת הפיצוי הותיר השופט דרורי, שפרש לבינתיים מכס השיפוט, לשופטת מרים אילני. השופטת, בסדרת פסקי דין, פסקה לטובת משתפי הפעולה עם ישראל פיצויים על סך כולל של כ-80 מיליוני שקלים.

עורכי הדין אריה ארבוס וברק קדם, המייצגים את משתפי הפעולה עם ישראל: "אנו מברכים על פסקי הדין שעושים צדק עם האנשים שמסייעים לנו להילחם בטרור. עשרות פסקי הדין כמו עשרות פסקי הדין הצפויים להינתן בקרוב, אינם רק פיצוי אלא באים חשבון עם רשות רשע מחוללת טרור. פסקי הדין אף מעבירים מסר ברור לפיו מדינת ישראל תעשה הכל למען ביטחונם של משתפי הפעולה שמושיטים לנו יד במלחמתנו בטרור. אין ספק שללא הרשות הפלסטינית החמאס לא יכול היה לפעול כפי שהוא פועל".

תגיות:הרשות הפלסטיניתפיצוי למשתפי פעולה עם ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה