חדשות בארץ

גורמים בפנטגון האמריקני: "אנחנו כפסע לפני מלחמה"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והדגיש את מחויבותו לסייע לישראל. האיראנים פנו לאו"ם, והודיעו כי בשל "התוקפנות הישראלית, זכותם לפעול מתוך הגנה עצמית"

כיפת ברזל (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)כיפת ברזל (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

רשת ה-CNN דיווחה היום (שישי) כי גורמים בפנטגון האמריקני סבורים כי מתקפה מצד איראן על ישראל היא ככל הנראה בלתי נמנעת. על פי הדיווח, הפנטגון דן עם פיקוד מרכז בצבא ארה"ב, האחראי על גזרת המזרח התיכון, על ביצוע התאמות נוספות בתנועת הכוח האמריקני באזור.

על פי הדיווח, ישראל וארה"ב צופות כי המתקפה האיראנית עשויה להתרחש בימים הקרובים, ויתכן ואף תוקדם ותחל לאחר הלווייתו של איסמעיל הנייה, היום בקטאר.

אמש שוחחו הנשיא ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו. מהבית הלבן נמסר כי "הנשיא אישר מחדש את מחויבותו לביטחונה של ישראל מפני כל האיומים מצד איראן, לרבות קבוצות הטרור שלה - חמאס, חיזבאללה והחות'ים. הנשיא דן במאמצים לתמוך בהגנה של ישראל מפני איומים, כולל טילים בליסטיים וכטב"מים, ועל פריסות הגנה חדשות של צבא ארה"ב".

ביידן הדגיש עם זאת כי עדיין נעשים מאמצים "להורדת המתיחות הרחבה באזור". האמריקנים אף פנו לקטאר וביקשו לסייע בשיחות מול חמאס כדי למנוע ממנו להגיב על מותו של הנייה. חמאס עצמו פרסם היום הודעה לפיה "תהיה תגובה על החיסול".

יש לציין כי המשלחת האיראנית לאו"ם פנתה אמש למועצת הביטחון וציינה כי ל"איראן יש זכות לתגובה מאחר וישראל הפרה את החוק הבינלאומי ותקפה במדינה. על כן, בשלה תוקפנות הישראלית, לאיראן זכות להגנה עצמית". ישראל לא נטלה אחריות על חיסולו של הנייה, וגורמים אמריקניים ציינו באו"ם כי איראן לא סיפקה הוכחות שישראל עומדת מאחורי המעשה.

בינתיים, צה"ל בכוננות שיא בכל הגזרות, והוטל עוצר יציאות על כל היחידות הלוחמות. כמו כן, מערכות ההגנה האווירית פרוסות בכל האזורים וחילות האוויר והים הגבירו את הסיורים בשמיה מדינה ובחופיה.

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי מסר אמש הצהרה לתקשורת והדגיש כי נכון לעכשיו אין שינוי בהנחיות לעורף. לדבריו, "מקיימים הערכת מצב מתמשכת תוך בחינה של מגוון התרחישים. אנחנו עם האצבע על הדופק כל הזמן. יש לנו מערכות הגנה טובות מאוד ושותפים בינלאומיים שתגברו את כוחותיהם באזור כדי לסייע לנו מול האיומים. אך לצד זאת, ההגנה לא הרמטית. לכן, אני מבקש מהציבור לגלות ערנות ולהמשיך להקפיד על ההנחיות".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלתקיפה איראניתהפנטגון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה