חדשות בארץ

מחווה למחבל: שגרירות טורקיה בישראל הורידה את דגלה לחצי התורן

הטורקים הכריזו על יום אבל כמחווה למנהיג חמאס איסמעיל הנייה שחוסל בטהראן. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, דרש לגרש את אנשי השגרירות מישראל. שר החוץ ישראל כץ: "שייסעו לטורקיה להתאבל עם אדונם ארדואן"

שגרירות טורקיה בישראל, הבוקר (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)שגרירות טורקיה בישראל, הבוקר (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

ביזיון: שגרירות טורקיה בישראל הורידה היום (שישי) את דגל המדינה לחצי התורן, כ"מחווה" לראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, שחוסל בטהראן.

בעקבות כך, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, קרא לסלק את השגריר הטורקי, שעזב את ישראל עוד בתחילת המלחמה: "הורדת הדגל לחצי התורן בשגרירות טורקיה בישראל כ'מחווה' להנייה מראה מה בדיוק הם חושבים עלינו. שגריר טורקיה מוזמן להוריד את הדגל לגמרי ולחזור למדינתו. אני קורא לשר החוץ וראש הממשלה לזמן לשימוע את השגריר הטורקי, לקראת סילוקו מהארץ".

שר החוץ ישראל כץ אכן הורה בצהריים לזמן את סגן השגריר הטורקי לשיחת נזיפה חמורה: כץ מסר כי "ישראל לא תקבל ביטויים של השתתפות באבל כלפי רוצח כמו איסמעיל הנייה, שעמד בראש ארגון הטרור חמאס שביצע את מעשי הרצח ב-7 לאוקטובר, ואף נשא עם חבריו תפילת הודיה ואיחל הצלחה לרוצחים, על רקע תמונות הזוועה בהם צפה מעל מרקע הטלוויזיה. אם נציגי השגרירות רוצים להתאבל, שייסעו לטורקיה ויתאבלו יחד עם אדונם ארדואן שמחבק את חמאס ותומך במעשי הרצח והזוועה שלו".

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הגיב על האירוע: "הדיווח לפיו דגל טורקיה הורד לחצי התורן בבניין השגרירות בתל אביב, בעקבות חיסולו של רב המרצחים, המחבל איסמעיל הנייה, הוא ביזיון אחד גדול. לא ייתכן שלמדינה שמתחילת המלחמה התייצבה לצד ארגוני הטרור ואיימה רק השבוע לפלוש למדינת ישראל תהיה שגרירות בלב תל אביב".

כזכור, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן הכריז על יום אבל בעקבות החיסול בטהראן. לטורקיה אין שגריר בישראל, מאז עזב השגריר סאקין אוזקן טורונלר את המדינה בחודש נובמבר, בהוראת ארדואן. בראשות השגרירות בתל אביב עומד סגן השגריר.

תגיות:איסמעיל הנייהטורקיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה