חדשות בארץ

נתניהו: "מי שמציע להיכנע לדרישות חמאס פוגע בסיכויים לשחרור החטופים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הערב הצהרה קצרה, בעקבות דיווח בתקשורת לפיו ראשי מערכת הביטחון מאשימם אותו בסיכול העסקה. לשכתו: "התיאור שחמאס כביכול הסכים לתנאי העסקה הוא שקרי"

נתניהו (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)נתניהו (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הערב (מוצאי שבת) תגובה לדיווח אמש בחדשות 12, לפיו ראשי מערכת הביטחון הטיחו בו כי הוא לכאורה מסכל עיסקה לשחרור חטופים.

לשכת ראש הממשלה מסרה: "ההדלפות והתדרוכים השקריים של גורמים עלומים בתקשורת מייצרים לציבור מצג-שווא. בעוד שראש הממשלה נתניהו הסכים למתווה, חמאס מנסה להכניס עשרות שינויים שמבטלים את המתווה הלכה-למעשה. חמאס ממשיך לדרוש את סיום המלחמה, שחרור מספר מזערי של חטופים, את היכולת להציף את עזה באמצעי-לחימה, להשתלט עליה מחדש, ולחזור על זוועות השבעה באוקטובר".

בנוס, בהודעה נמסר כי "ראש הממשלה מוכן ללכת כברת דרך ארוכה לשחרור החטופים שיקרים לו, תוך שמירה על ביטחון ישראל. ראש הממשלה לא הוסיף דבר למתווה ה-27.5 וממשיך לדבוק בתנאים הבסיסיים לביטחון ישראל, בהתאם לאותו מתווה: מקסום שחרור החטופים החיים, שליטה בציר פילדלפי, ומניעת מעבר מחבלים ואמל"ח לצפון הרצועה. מי שמציע להיכנע לדרישות חמאס כדי לקבל מחיאות כפיים באולפנים, פוגע בסיכויים לשחרור החטופים ומוביל בחזרה למציאות של השישה באוקטובר".

בחדשות 12 דווח כי ראש השב"כ, רונן בר, אמר לנתניהו: "אם אתה לא רוצה עסקה, תגיד". כמו כן נטען בדיווח כי לדברי גורמים במערכת הביטחון שנכחו בישיבה שדנה בקידום עסקה ומצב הלחימה, הובא חשש שדרישותיו של נתניהו "יתקעו את העסקה". מערכת הביטחון דרשה לנצל את החיסולים כדי ללכת לעסקה ולראות אם אפשר להגיע להסדרה בצפון.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פרסם הערב תגובה ותמך בראש הממשלה. לדבריו, "ישראל היא מדינה דמוקרטית ומערכת הביטחון בה כפופה לממשלה הנבחרת ופועלת על פי מדיניותה. לא הפוך. אני מחזק את ידי ראש הממשלה בעמידה על התנאים והעקרונות החיוניים לביטחון ישראל, הניצחון המלחמה והחזרת החטופים, ובהדיפת הלחצים המופעלים עלינו מבית ומחוץ להיכנע. את הלחץ צריך להפעיל רק על חמאס ועל מנהיגיו שעוד נשארו בחיים"

סמוטריץ' הוסיף: "על רקע ההדלפות שפורסמו, ובמידה ויש בהן מן האמת, יש לומר באופן הכי ברור בעולם: אם יש בכירים במערכת הביטחון שהמדיניות שלנו לא מוצאת חן בעיניהם הם מוזמנים להניח את הדרגות והמפתחות. הדלפות מגמתיות לתקשורת וקמפיינים של ראשי מערכת הביטחון על הראש של ראש הממשלה הנבחר הם בלתי נסבלים במדינה דמוקרטית מתוקנת".

תגובת דובר צה"ל: "לא נתייחס לנאמר בדיונים סגורים ומסווגים". מהשב"כ נמסר: "תגובת שב"כ: "איננו מתייחסים לנאמר בדיונים סגורים ומצרים על הדלפות חוזרות ונשנות מדיונים אלו".

תגיות:בנימיין נתניהורונן ברעסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה