חדשות בארץ

נתניהו: "נמשיך להפעיל לחץ צבאי על חמאס, עד להשבת כל חטופינו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הצהרה בפתח ישיבת הממשלה. לדבריו, "חמאס לא הסכים לתנאים הבסיסיים ביותר של המתווה"

נתניהו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)נתניהו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר היום (ראשון) הצהרה לתקשורת, בפתח ישיבת הממשלה. נתניהו התייחס תחילה לפיגוע הרצחני בחולון: "הבוקר התבצע פיגוע טרור רצחני בחולון. אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה לפצועים. אני משבח את השוטרים שחתרו למגע וחיסלו את המחבל. נבוא חשבון עם כל מי ששיתף פעולה עם המחבל".

בנוגע להערכות לקראת תקיפה אפשרית מצד איראן ושלוחיה אמר ראש הממשלה: "מדינת ישראל נמצאת במלחמה רב זירתית נגד ציר הרשע של איראן. אנחנו מכים בעוצמה בכל אחת מזרועותיו. אנחנו ערוכים לכל תרחיש - הן בהגנה והן בהתקפה. אני חוזר ואומר לאויבינו: נגיב ונגבה מחיר כבד על כל מעשה תוקפנות נגדנו, מכל זירה שהיא".

על רקע הדיווחים שאין פריצת דרך במגעים מול חמאס בנוגע לעסקת חטופים, ובתגובה לדיווחים לפיהם דרישותיו מהמתווכות הם שמעכבים עסקה, הדגיש: "אנחנו עושים מאמץ עליון, יומיומי, להשבת כל חטופינו. יש לנו מחויבות ברזל להשיב את כולם, החיים והחללים כאחד. לכן, הנחיתי את המשלחת לצאת אתמול לקהיר כדי להמשיך במשא ומתן. אני עומד על מיקסום מספר החטופים החיים שישוחררו כבר בשלב הראשון של העסקה, ועל שמירת מנופי לחץ לטובת שחרור כל חטופינו בהמשך".

לדבריו, "אני מוכן ללכת כברת דרך ארוכה מאוד לשחרור כל חטופינו, תוך שמירה על ביטחון ישראל. המחויבות שלנו עומדת בניגוד מוחלט להדלפות ולתדרוכים השקריים בנושא. התדרוכים האלה פוגעים במשא ומתן, ולצערי הרב - הם גם זורים חול בעיני משפחות החטופים היקרות. הם מייצרים מצג שווא כאילו חמאס הסכים לעסקה, וממשלת ישראל היא זו שמתנגדת לה. ההפך הגמור הוא הנכון - האמת הפשוטה היא, שעד לרגע זה החמאס לא הסכים לתנאים הבסיסיים ביותר של המתווה".

נתניהו הוסיף: "בעוד שאנחנו לא הוספנו אף דרישה למתווה, חמאס הוא זה שדרש להכניס בו עשרות שינויים. הוא לא נסוג מדרישתו שישראל לא תוכל לשוב למלחמה, הוא דורש מאיתנו לסגת מציר פילדלפי וממעבר רפיח - צינורות החמצן שלו, שיאפשרו לו להתחמש ולהתעצם מחדש. חשוב לקבע את העיקרון - אנחנו לא יוצאים משם. החמאס גם לא מוכן לאפשר שום מנגנון שיבדוק וימנע מעבר של אמצעי לחימה ומחבלים לצפון הרצועה. הוא עושה את כל זה כי הוא רוצה להשתקם ולהתאושש, ולחזור שוב ושוב על טבח השבעה באוקטובר, כפי שהבטיח לעשות"

לסיום אמר ראש הממשלה: "העובדה היא שמי שמונע את שחרור חטופינו הוא החמאס שממשיך להתנגד למתווה, ולא ממשלת ישראל שקיבלה אותו. כל מי שרוצה כמונו בשחרור חטופינו צריך להפנות את הלחץ על החמאס - ולא על ממשלת ישראל. אנחנו מצידנו נמשיך להפעיל את הלחץ הצבאי על חמאס ובכיריו, עד להשבת כל חטופינו והשגת כל יעדי המלחמה".

כרטיסים לתרי"ג, טיול רייזרים, 1,000 ש"ח במזומן, ועוד ספרים רבים בהגרלות הקיץ של עולם הילדים + שבוע חינם גלישה. לחצו כאן להרשמה >>>
תגיות:בנימין נתניהוֿמלחמת חרבות ברזלעסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה