חדשות בארץ

נערכים למלחמה: צבא ארה"ב פרס באזור כוחות נוספים

הפנטגון אישר לתגבר את הכוחות האמריקניים הפרוסים במזרח התיכון, ואלפי חיילים נפרסו במספר מדינות ובים. סעודיה וירדן הודיעו, כי בשעת הצורך מערכות ההגנה שלהן יפעלו נגד טילים ממזרח ומדרום

נשואת המטוסים "לינקולן" (צילום: Official U.S. Navy)נשואת המטוסים "לינקולן" (צילום: Official U.S. Navy)
אא

הפנטגון האמריקני אישר הלילה (בין שבת לראשון) פריסה מחדש ותגבור של הכוחות האמריקניים במזרח התיכון. בנוסף לאלפי החיילים, המשחתות, ונושאת המטוסים "רוזוולט", שנכנסה לפני יומיים למיצר הורמוז, אחרי שעזבה את מיצר עומאן, הוחלט לקרב לים האדום את נושאת המטוסים "לינקולן". עליה נמצאים עשרות מטוסי קרב. יחד עימה נשלחו משחתות הנושאות מערכות ליירוט טילים ארוכי טווח. משחתות נוספות החלו לנוע מזרחה בים התיכון, לכיוון ישראל.

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין אישר בנוסף לשלוח לאזור מערכות הגנה אווירית נוספות, כמו גם ספינות מלחמה, כלי שיט וטייסת קרב.

למעשה, כרגע מחזיקה ארה"ב באזור המפרץ הפרסי, מלבד "הרוזוולט", גם את ספינות המלחמה USS John S. McCain ו-USS Daniel Inouye. אליהן יצטרפו בקרוב ספינות המלחמה של הצי החמישי, בהן USS Laboon, USS Russell, USS Cole ו-USS Michael Murphy. הגעתם למפרץ הפרסי צפויה ביממה הקרובה.

בים התיכון ספינת התקיפה האמפיבית USS Wasp התבקשה לצאת מאזור כרתים ולהתקרב לחופי ישראל. על סיפונה כ-4,500 נחתים ועשרות מטוסי תקיפה. יחד עימה נעות ספינות המלחמה USS Oak Hill ו-USS New York. כמו כן, שתי ספינות מלחמה נוספות הגיעו אמש לחופי קפריסין.

על פי דיווח בחדשות 12, לארה"ב יש כ-80 מטוסי קרב המוצבים בבסיסים אמריקניים במדינות המזרח התיכון, בהן קטאר, איחוד האמירויות וערב הסעודית. בין השאר מוצבים שם מטוסי F-35 ואחרים. שר ההגנה האמריקני הורה על שליחת טייסת נוספת של מטוסי F-22 לאזור המזרח התיכון. הצבא האמריקני מחזיק גם במערכות יירוט והגנה אווירית בעיראק ובמזרח סוריה.

ירדן וסעודיה מתכוונות ליירט איומים

התקשורת האמריקנית דיווחה היום כי ירדן וסעודיה הודיעו כי הן נענו לבקשת ארה"ב ופרסו מערכות הגנה אוויריות ומערכות יירוט, לסכל איומי טילים שישוגרו מתימן או ממזרח לישראל. שתי המדינות הודיעו כי המטרה היא למנוע פגיעה באזרחיהן.

סברינה סינג, דוברת הפנטגון, אישרה כי תנועת הכוחות האמריקניים בעיצומה ושר ההגנה התחייב "לספק לישראל את כל הסיוע הנדרש" לצד תגבור ההגנה על כוחות אמריקניים במזרח התיכון, במקרה ויותקפו".

כרטיסים לתרי"ג, טיול רייזרים, 1,000 ש"ח במזומן, ועוד ספרים רבים בהגרלות הקיץ של עולם הילדים + שבוע חינם גלישה. לחצו כאן להרשמה >>>
תגיות:המזרח התיכוןצבא ארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה