לומדים מוסר

הציטוט המהפכני של הגאון מוילנא: הסוד לחיים מלאי משמעות

למה תיקון המידות הוא המפתח לחיים משמעותיים בעבודת ה'? הגאון מוילנא מסביר במשפטים קצרים וחד משמעיים

אא

הציטוט היומי

"כל עבודת ה' תלוי בתיקון המידות, וכל החטאים מושרשים במידות, ועיקר חיות האדם הוא להתחזק תמיד בשבירת מידות. ואם לא - למה לו חיים?!" 

מקור: הגאון מוילנא, אבן שלמה, פרק א'. 

 

משמעות הציטוט

תיקון המידות הוא מרכיב מרכזי בעבודת ה'. עבודה על המידות האישיות הינה בסיס לקיום המצוות, וכל החטאים - שורשם במידות רעות. עיקר תפקידו של האדם בעולם הזה הוא להתחזק תמיד בשבירת מידותיו הרעות.  

הציטוט המפורסם מסכם באופן ברור את החשיבות של תיקון המידות בעבודת ה'. ללא עבודה על המידות האישיות, עבודת ה' אינה שלמה והחיים חסרי משמעות אמיתית. תיקון ושיפור המידות הוא תהליך מתמשך של צמיחה והתפתחות רוחנית, שמוביל לחיים מלאי חיות ומשמעות בעבודת ה'. על כן, יש לשאוף תמיד לשיפור המידות ולראות בכך חלק בלתי נפרד מעבודת ה' היומיומית שלנו. 

 

כמה מילים על המחבר

רבי אליהו מוילנא, המכונה "הגאון מוילנא", "הגר"א", או "הגאון", נפטר לפני 225 שנה. היה פוסק, פרשן ומקובל בוילנא שבליטא בתקופת האחרונים. היה מגדולי חכמי ישראל בכל הדורות, בעל השפעה מכרעת על עולם התורה על כל ענפיה. נחשב לסמל ההתמדה והשקדנות. כבר בגיל 6 התגלה כעילוי, ודרש בבית הכנסת הגדול בוילנא דרוש ופלפול עמוק שלמד מאביו.

כרטיסים לתרי"ג, טיול רייזרים, 1,000 ש"ח במזומן, ועוד ספרים רבים בהגרלות הקיץ של עולם הילדים + שבוע חינם גלישה. לחצו כאן להרשמה >>>
תגיות:תיקון המידותהגאון מוילנא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה