חדשות בארץ

אהוד ברק ייחקר על המרדה? הפרקליטות טרם הכריעה

משטרת ישראל הודיעה כי תיק החקירה שנפתח נגד אהוד ברק, שקרא ל"מרי אזרחי", עדיין פתוח. הפרקליטות היא שצריכה לאשר את זימונו לחקירה

אהוד ברק (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)אהוד ברק (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

משטרת ישראל הודיעה היום (שני), כי נפתח תיק חקירה במשטרת תל אביב בנוגע לקריאתו של ראש הממשלה שלעבר, אהוד ברק, ל"מרי אזרחי", וכי היא מחכה להחלטת הפרקליטות.

כזכור, בתחילת השנה, במהלך הפגנה ברחוב קפלן בתל אביב, אמר ברק שיש לפתוח במרי אזרחי נרחב נגד הממשלה. בעקבות כך, פנה ארגון בצלמו למשטרת ישראל והגיש תלונה על הסתה והמרדה. במכתב הודגש כי לא רק שדבריו של ראש הממשלה לשעבר מהווים הסתה, המרדה והפרת הסדר הציבורי בימי שיגרה, אלא שבימי מלחמה הדבר חמור שבעתיים.

שי גליק, מנכ"ל בצלמו, ציין אז שאין זו הפעם ראשונה שברק מסית וממריד. בחודש יוני 2023 אמר ברק: "עלינו להחריף את המאבק ולפנות לאי ציות אזרחי. אני קורא לכל אזרח להכין את עצמו למבחן הזה של אי ציות אזרחי, ולהיענות לקריאה כשתבוא".

בתשובה לפנייה חדשה מצד בצלמו, על מנת לדעת היכן עומדת החקירה, השיבה היום המשטרה: "בגין האירוע נפתח תיק חקירה במשטרת תל אביב. כידוע, הסמכות להורות על פתיחה בחקירה בעבירות הסתה והמרדה נתונה למחלקה לתפקידים מיוחדים בפרקליטות המדינה. לאחר בחינת התיק במשטרה, יועבר התיק לעיון והחלטת המשנה לתפקידים מיוחדים בפרקליטות המדינה".

יו"ר סיעת עוצמה יהודית, ח"כ יצחק קרויזר, הגיב על כך: "הגיע הזמן לשים סוף לחגיגות של המסית הלאומי, שדברי הבלע שלו בשעת מלחמה פוגעים בביטחון ובחוסן החברתי. האיש שב וקרא באין מפריע למרי אזרחי, שכולל אי ציות לחוק ומצור על הכנסת. מדובר בחציית כל הקווים האדומים, ואני ושאר אזרחי ישראל מצפים מהפרקליטות לא למסמס את התיק ולחקור ברצינות את מניעיו".

קרויזר, שהגיש את התלונה לפני כשנה, הוסיף: "דין ברק כדין כל אזרח מן השורה, ללא שום הבדל או איתרוג מהמערכת, קל וחומר כשמדובר בראש ממשלה ושר ביטחון לשעבר שיודע היטב מהן ההשלכות ההרסניות של אמירותיו".

כרטיסים לתרי"ג, טיול רייזרים, 1,000 ש"ח במזומן, ועוד ספרים רבים בהגרלות הקיץ של עולם הילדים + שבוע חינם גלישה. לחצו כאן להרשמה >>>
תגיות:אהוד ברקהסתהחקירה משטרתית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה