חדשות בארץ

דיווח: חמאס התעצם מחדש במרכז הרצועה, ישראל לא תוקפת מחשש שישנם שם חטופים

תחקיר בתקשורת בארה"ב קובע כי במחנות המרכז בעזה, גדודי חמאס נפגעו פחות. גם בצפון הרצועה הארגון הצליח לבנות מחדש מספר גדודים. צה"ל: "הטענות המובאות בכתבה חוטאות להישגים של הכוחות בשטח"

לחימה בעזה (צילום: דובר צה"ל)לחימה בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

רשת ה-CNN פרסמה היום (שני) תחקיר הקובע כי גדודי חמאס במחנות מרכז הרצועה נפגעו פחות משאר הגדודים בעזה. הסיבה: ישראל נמנעת מתקיפה עצימה משום שעל פי ההערכות במרחב העזתי מוחזקים רבים מהחטופים הישראליים.

התחקיר מתבסס על ניתוח מודיעיני וממצאים צבאיים שביצע המכון האמריקני ללימוד מלחמה, Critical Threats Project, שמכנה את מלחמת חרבות ברזל "התקיפה הברוטאלית של ישראל על עזה". המכון בדק את פעולות חמאס וצה"ל בחודשיים האחרונים, ניתח ממצאים מודיעיניים ותצלומים, וכן "עדויות מהשטח", וקבע כי ארגון הטרור הצליח לשמור על מרבית כוחו במחנות המרכז ברצועה. כמו כן, נבנו מחדש חלק מהגדודים בצפונה. עורכי התחקיר קבעו: "בנימין נתניהו אומר ש'הניצחון' על חמאס נראה באופק. הנתונים מספרים סיפור אחר".  

בריאן קרטר, אחד מעורכי התחקיר מטעם מכון המחקר, טוען שצה"ל לא חיסל את אותם גדודים ו"לא ניצח אותם". לדבריו, "על פי המידע שישראל ציינה עד כה, לחמאס 24 גדודים. התחקיר שלנו מגלה שרק שלושה ניזוקו לחלוטין, ו-13 נפגעו, ואיבדו מפקדים בכירים, אך לא יצאו מכלל פעולה. שבעה גדודים הצליחו להתארגן מחדש".

הגנרל האמריקני בדימוס פטר מנסור, שהיה אחראי על הכוחות בעיראק, אמר לרשת cnn כי אם אכן גדודי החמאס היו מובסים, ישראל לא הייתה חוזרת לפעול בג'באלייה ובמקומות נוספים במרכז הרצועה.

על פי הדיווח ברשת החדשות האמריקנית, גורם צבאי ישראלי שהגיב לתחקיר אמר כי "בכל מקום שחמאס ירים את ראשו נכה בו שוב. אבל, הפינג פונג הזה לא יימשך לנצח. המצב בעזה מזכיר רץ מרתון שלא יודע היכן האצטדיון ולא בטוח שהוא רץ בכוון הנכון".

בלשכתו של ראש הממשלה נתניהו סירבו לבקשת הרשת להתייחס לממצאים. עם זאת, גורמים בישראל ציינו כי זה נראה כמו תחקיר "מוזמן", בניסיון ללחוץ על ישראל לסיים את המלחמה.

דובר צה"ל מסר הערב בתגובה: "מהמודיעין והממצאים בשטח רובן של חטיבות חמאס פורקו. ההערכה היא שמרבית הגדודים נמצאים ברמת כשירות נמוכה, ואינם יכולים לתפקד עוד כמסגרת צבאית. הטענות המובאות בכתבה חוטאות להישגים של הכוחות בשטח".

כרטיסים לתרי"ג, טיול רייזרים, 1,000 ש"ח במזומן, ועוד ספרים רבים בהגרלות הקיץ של עולם הילדים + שבוע חינם גלישה. לחצו כאן להרשמה >>>
תגיות:CNNמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה