חדשות בארץ

הולנד: פרו פלסטינים השחיתו את אנדרטת אנה פרנק

בתחתית האנדרטה, באמסטרדם, נרשמה הכתובת: "לשחרר את עזה", ידי הפסל נצבעו באדום. המשטרה ההולנדית פתחה בחקירה

פסל אנה פרנק (צילום: Center for Information and Documentation Israel)פסל אנה פרנק (צילום: Center for Information and Documentation Israel)
אא

משטרת הולנד עדכנה היום (שני) כי נפתחה חקירה לאחר שאלמונים השחיתו את האנדרטה המרכזית לזכרה של אנה פרנק, בפארק בדרום העיר אמסטרדם.

בתחתית האנדרטה רוססה הכתובת "לשחרר את עזה", ובידי הפסל נצבעו בצבע אדום. התקשורת ההולנדית דיווחה כי מאחורי המעשה עומדים ללא ספק גורמים פרו פלסטינים.

זו הפעם השנייה שהאנדרטה נפגעת בחודשיים האחרונים. פסלה של הנערה ממוקמת בלב השכונה בו התגוררה עם משפחתה, ושם נלכדה על ידי הנאצים. על פי המשטרה המקומית החקירה בעיצומה, אך טרם אותרו חשודים.

אנה פרנק, הנערה שנרצחה בשואה יחד עם 140 אלף יהודים הולנדיים, הפכה לסמל לא רק בהולנד. מאז החלה מלחמת חרבות ברזל התרבו האירועים האנטישמיים במדינה. ממשלת הולנד עם זאת נחשבת לאחת התומכות העיקריות של ישראל, והכריזה על האנטישמיות, כולל הסתה לפגיעה ביהודים, כעבירה פלילית. בנוסף, שירותי הביטחון ההולנדיים חשפו ועצרו חוליות טרור, שתכננו לפגוע במוסדות יהודיים.

כרטיסים לתרי"ג, טיול רייזרים, 1,000 ש"ח במזומן, ועוד ספרים רבים בהגרלות הקיץ של עולם הילדים + שבוע חינם גלישה. לחצו כאן להרשמה >>>
תגיות:הולנדאנטישמיותאנדרטת אנה פרנק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה