חדשות בארץ

עיריית תל אביב הודיעה: אוסרים תפילה בהפרדה במרחב הציבורי

ארגון חותם פנה בבקשה לקיים תפילה במדרון יפו והעיריה דחתה את הבקשה. בהמשך פרסמה הודעה לפיה התפילות יאסרו גם ביום הכיפורים. ח"כ משה סעדה: "פגיעה בזכות הבסיסית להתפלל. חובתנו להביע את הזהות היהודית שלנו"

אירוע "ראש יהודי" ביום הכיפורים אשתקד (צילום: Tomer Neuberg/Flash 90)אירוע "ראש יהודי" ביום הכיפורים אשתקד (צילום: Tomer Neuberg/Flash 90)
אא

עיריית תל אביב דחתה היום (שני) בקשה של ארגון חותם לקיים תפילה במרחב הציבורי. בהמשך פרסמה הודעה לפיה תיאסר כל תפילה במרחב הציבורי, בהפרדה, במהלך יום הכיפורים. זאת, בדומה לאיסור שהטילה בשנה שעברה.

בהודעת העיריה, בתגובת לפנייה של ארגון חותם, נמסר: "לאחר בחינת העניין התקבלה החלטה לפיה הפרקטיקה שהחלה בשנות הקורונה, במסגרתה העמידה העירייה כיכרות עירוניים לטובת פעילות כאמור, ביום הכיפורים, הייתה נכונה לשנות הקורונה, לאור חשיבות השהיה במרחב הפתוח בתקופה זו".

"עיריית תל אביב יפו אינה רואה מקום להמשיך בפעילות זו ויש לחזור למקובל זה שנים, לפיו העירייה אינה מעמידה מרחב ציבורי אינטנסיבי דוגמת כיכרות, גינות ציבוריות שוקקות וכדומה, על מנת שישמש כבית כנסת או מקום התכנסות לטובת אירוע ביוזמה פרטית. בהתאם לכך, כלל הבקשות לקיום תפילה\התכנסות אינן מאושרות, ומשכך לא ניתן לאשר את בקשתכם".

ארגון חותם מסר בתגובה: "‏היום, ראש חודש מנחם-אב היינו אמורים לקיים תפילת רבים ב'מדרון יפו', היכן שעיריית תל אביב אפשרה תפילה למוסלמים. בבקשתנו הרשמית בקשנו לקיים את התפילה באותם תנאים בדיוק, הפרדה ומחיצות, בהם התפללו המוסלמים רק עם הבדל אחד: אצלם נשאו דרשות בעד האויב העזתי. אנחנו הצהרנו שנתפלל רק למען חיילי צה"ל. מיותר לציין שהתפילה היהודית שלנו לא אושרה. עיריית תל אביב יפו נטשה את היהדות ונלחמת ביהודים, ומחבקת מוסלמים לאומנים. אנו קוראים לממשלת ישראל לשחרר את תל אביב מידי הפרוגרס המשחית".

ח"כ משה סעדה התייחס להודעת העיריה ואמר בריאיון בקול ברמה: "טירוף מוחלט. עיריית תל אביב לא מודעת לזה שישראל רוצה להיות יהודית. זה פגיעה בזכות הבסיסית להתפלל. חובתנו להביע את הזהות היהודית שלנו".

כרטיסים לתרי"ג, טיול רייזרים, 1,000 ש"ח במזומן, ועוד ספרים רבים בהגרלות הקיץ של עולם הילדים + שבוע חינם גלישה. לחצו כאן להרשמה >>>
תגיות:ארגון חותםעיריית תל אביבתפילה במרחב ציבורי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה