חדשות בארץ

ועדת חקירה של האו"ם: 9 עובדי אונר"א השתתפו במתקפה על העוטף

דובר האו"ם מסר כי ועדת החקירה סיימה את בדיקת תלונותיה של ישראל. העובדים יפוטרו מהארגון. זוכה עובד נוסף, לגביו העלתה ישראל טענות דומות. השגריר גלעד ארדן: "'התחקיר' הוא חרפה לאו"ם"

אונר"א (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)אונר"א (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

ועדת חקירה מיוחדת של האו"ם, שמונתה לבקשת ישראל, לבדיקת מעורבותם של עובדי אונר"א בטבח בעוטף, הודיעה היום כי היא סיימה את עבודתה.

סגן דובר האו"ם, פרחאן האק, מסר כי החקירות בנושא המעורבות בטבח שבעה באוקטובר מצאו כי "בלפחות 9 נמצאו ראיות לכאורה כי יתכן והיו מעורבים במתקפה. העובדים יפוטרו מעבודתם בארגון".

הועדה התמקדה בעשרה חשודים, וחברי ועדת החקירה הודיעו כי במקרה אחד "לא נמצאו ראיות כלל" ואותו חבר צוות ימשיך בתפקידו.

לסיכום כתבו חברי הועדה, כי "סדר העדיפות היא להמשיך להציל חיים במצב הרגיש בפלסטין והפליטים בעזה, במיוחד לאור המלחמה. אונר"א מחויבת להמשיך להתנהל לפי הערכים שלפיהם פועלת האו"ם ואונר"א תמשיך להתנהל בניטרליות. ארגון הסיוע מגנה את המתקפה בשביעי באוקטובר וקורא לשחרור מיידי ובטוח של כל החטופים הישראליים".

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, מסר בתגובה לתחקיר: "תחקיר האו״ם, שהתמקד אך ורק בעובדי אונר"א הוא חרפה! מעט מידי ומאוחר מידי. התחקיר התעלם מאלפי עובדי הסוכנות המעורבים בפעילות הטרור של חמאס, ומהיקף המעורבות. ישראל העבירה לאו"ם פרטים מדוייקים של למעלה ממאה מעובדי אונר"א החברים בחמאס". 

"חרף שיתוף הפעולה והמידע שישראל העבירה, מסקנות התחקיר הן בזיון נוסף לאו"ם, שעדיין מסרב להכיר במציאות. ואם לא די בכך, המזכ"ל בחר רק לאחרונה להעניק לאונר"א-עזה את פרס מזכ"ל האו"ם לשנת 2023.
המזכ"ל צריך להתפטר ואת אונר"א צריך לסגור!". 

לסיום אמר ארדן: "ישראל צריכה לפעול כעת במהירות כדי להוציא את אונר"א מחוץ לחוק, להכריז עליה כארגון טרור ולגרש את ראשיה משטח ישראל ולא לאפשר להם כניסה".

כרטיסים לתרי"ג, טיול רייזרים, 1,000 ש"ח במזומן, ועוד ספרים רבים בהגרלות הקיץ של עולם הילדים + שבוע חינם גלישה. לחצו כאן להרשמה >>>
תגיות:אונר"אועדת חקירה של האו"םהטבח בעוטף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה