חדשות בארץ

3 מקלחות חמות בשבוע למחבלים: התנאים החדשים בשדה תימן

המדינה הודיעה על בניית מאות תנאי כליאה חדשים בשדה תימן, שעלה לכותרות בשל פרשת החיילים. כעת, הוחלט לשנות את התנאים בשל ביקורת בין לאומית, והם יקבלו זמן מוגבל למקלחת ולסידורים אישיים

מחבלים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)מחבלים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

אתמול (שני) הודיעה המדינה לבג"ץ כי עד מרץ 2025 תסתיים בניית 786 תנאי כליאה חדשים בשדה תימן, שיכללו גם חצרות לטיולים. לפי המדינה, מתקן הכליאה יהפוך בקרוב למתקן קבע ולא רק למתקן חקירות, זאת אחרי שבשבועות האחרונים הוא עורר זעם מצד כלי תקשורת רבים בעולם, שטענו לתנאים מחפירים בו.

לפי ישראל היום, המדינה הודיעה כי לאסירים יינתנו תנאים בסיסיים הכוללים מקלחת חמה שלוש פעמים בשבוע, עד 10 דקות. כמו כן, יינתן להם לבקשתם זמן תפילה וסידורים אישיים. עוד סוכם, כי עצורים שיתפרעו ייאזקו עד בירור מסוכנותם, עד 96 שעות. הם יקבלו מזון בסיסי על מנת שבריאותם לא תיפגע. לפי הדוח, מאז המלחמה ועד היום עצר צה"ל למעלה מ-14 אלף פלסטינים.

שמו של המתקן בשדה תימן עלה לכותרות הראשיות בישראל ובעולם בעקבות חשד להתעללות באחד המחבלים העצורים, מה שהוביל להמוני מפגינים, כולל חברי כנסת, לנסות ולחדור לבסיסים.

בניגוד למה שעומד להתרחש במתקן, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מנסה להחמיר את תנאי האסירים הביטחוניים בבתי הכלא. בעבר הוא הודיע כי אסירים יצטרכו לשלם על טיפולי שיניים, מה שיחסוך מאות אלפי שקלים בשנה. ''אט אט נשנה את התנאים ונבטל את ההטבות למחבלים. אין שום סיבה בחוק לתת להם תנאים עודפים", אמר בן גביר. "במדינה נורמלית היו מוציאים את מי שרצח יהודי להורג אבל עד אז לפחות שלא יקבלו שעת טיפולי שיניים בחינם. נמשיך לשנות".

בן גביר זכור בעיקר בשל "נאום הלאפות", שצבר תאוצה גם ברשתות החברתיות. זה קרה בחודש פברואר, אז הורה לסגור מאפיות לייצור פיתות בבתי הכלא הביטחוניים רימון וקציעות. המאפיות הופעלו על ידי מחבלים הכלואים בבתי הכלא הללו, וסיפקו פיתות טריות למחבלים נוספים הכלואים במקום. "לא ייתכן שמחבלים שפלים יזכו לפריבילגיה כזו, ואפילו יותר מכל אזרח אחר. איך יכול להיות שרוצחים עם דם על הידיים מקבלים כל יום לאפה, מה זה האבסורד הזה?", אמר השר.

כרטיסים לתרי"ג, טיול רייזרים, 1,000 ש"ח במזומן, ועוד ספרים רבים בהגרלות הקיץ של עולם הילדים + שבוע חינם גלישה. לחצו כאן להרשמה >>>
תגיות:איתמר בן גבירשדה תימןמחבלי נוחבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה