חדשות בארץ

מסתמן: זה האיש שיחליף את איסמעיל הנייה

לאחר חיסול של מנהיג חמאס בטהראן, בחמאס החליטו לבחור ב"דמות הצללים" מוחמד איסמאעיל, ולא בחאלד משעל. מיהו, ולמה הבחירה בו אינה מפתיעה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בהנהגת חמאס מתכוונים למנות את מוחמד איסמאעיל למחליפו של יו"ר הלשכה הפוליטית של התנועה, אחד ממנהיגי הארגון איסמאעיל הנייה, שחוסל בטהראן – כך מפרסם העיתונאי אהוד יערי בחדשות 12. על פי הדיווח, מסתמן כי חמאס יבחר באיסמאעיל לפחות כממלא מקום, זאת כפשרה בין מחנה יחיא סינוואר לבין המחנה של מנהיג חמאס הקודם, ח'אלד משעל, שלו יחסים לא טובים עם איראן וחיזבאללה.

איסמאעיל נחשב ל"דמות צללים" בחמאס, והוא מעולם לא הופיע בפומבי. הוא מעולם לא השמיע הצהרות פומביות, והמינוי שלו, אם אכן יקרה, מפתיע. יערי מדווח כי מדובר בבן לאב ממחנות הפליטים הפלסטיניים בלבנון, שהפך להיות האיש החזק של האימפריה הכלכלית ועסק בהכוונת העברות הכסף מאיראן לחמאס ובהשקעות שונות בעולם.

לדברי יערי, "הכוונה למנות את איסמאעיל לתפקיד הבכיר ביותר בחמאס, משקפת העדפה של הארגון להמשיך להישען על תמיכתה של איראן ועל הסיוע של חיזבאללה - ולא לסכן את הקשרים עם משמרות המהפכה באמצעות מינוי של משעל או מישהו מעמיתיו, שיחסיהם עם איראן הורעו מאוד מאז פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה ב-2011, כאשר משעל - אז ראש התנועה, החליט שלא לתמוך במשטר אסד ועזב את דמשק למורת רוחם של האיראנים".

ההנחה היא שבחירתו מקובלת גם על סינוואר עצמו, שהתקשורת עימו מקוטעת לאחרונה, אך אנשי סודו בקטאר שותפים להתמודדות על בחירת מחליפו של הנייה.

כרטיסים לתרי"ג, טיול רייזרים, 1,000 ש"ח במזומן, ועוד ספרים רבים בהגרלות הקיץ של עולם הילדים + שבוע חינם גלישה. לחצו כאן להרשמה >>>
תגיות:הנהגת חמאסמוחמד איסמאעיל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה