חדשות בארץ

מי ישלוט בציר פילדלפי? מחלוקת בין מצרים לישראל

המצרים דורשים נסיגה מלאה מציר פילדלפי, בצה"ל מרבית הבכירים הביעו התנגדות. צה"ל הורה לסגור את מעבר כרם שלום

ציר פילדלפי, השבוע (צילום: Oren Cohen/Flash90)ציר פילדלפי, השבוע (צילום: Oren Cohen/Flash90)
אא

בצל הוויכוח מול המצרים על המשך השליטה הישראלית בציר פילדלפי, צה"ל סגר היום (שלישי) את הציר ההומניטרי בדרום הרצועה ואת מעבר כרם שלום. זאת, לאחר שמחבלים ירו טיל RPG אל עבר כוחות צה"ל במזרח רפיח. בחודש וחציה אחרון מחבלים שיגרו מספר רקטות לאזור המעבר ובצה"ל מנסים כעת לאתר את החולייה ולהשמידה. אז יפתח הציר מחדש.

בכל הקשור לציר פילדלפי, בחדשות 12 דווח כי אחרי הביקור של ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר ומתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף רסאן עליאן בקהיר, בישראל מביעים אופטימיות בעניין ציר פילדלפי ומעבר רפיח.

בכאן רשת ב' פורסם כי המצרים העבירו מסר למשלחת הישראלית: "תפתרו את המחלוקת ביניכם - ואז ניתן להתקדם". כאשר הכוונה היא המחלוקת בין הדרג המדיני לביטחוני. כזכור, ראש הממשלה וחלק מראשי מערכת הביטחון מתנגדים לנסיגה מציר פילדלפי, כל עוד הלחימה נמשכת. כמו כן דווח כי בדיון שקיימה שלשום הממשלה מסר ראש אגף אסטרטגיה בצבא, האלוף אליעזר טולדנו, עמדה מטעם הצבא בנוגע לציר פילדלפי שאין לצאת ממנו. לדברי טולדנו, לצבא יש עוד הרבה מה לעשות כדי לנקות את האזור.

לגבי העתיד, הדרישה הישראלית היא כי גורמים שאינם קשורים בחמאס ישלטו במעבר רפיח מצידו העזתי. חלק מבכירי צה"ל טוענים מנגד כי אפשר לסגת מהציר, בתום השמדת כל המנהרות שנמצאו באזור ולאחר התקנת אמצעים טכנולוגיים שיאפשרו "שליטה" על הציר.

המצרים מצידם הודיעו כי הם מסכימים להצבת אמצעי פיקוח טכנולוגיים אך דורשים כי הנסיגה הישראלית תתבצע כבר בשלב הראשון של העסקה מול חמאס, אם זו אכן תיחתם. המצרים הוסיפו כי נסיגה ישראלית, בשלב הראשון של העסקה, תסייע בקידומה. התקשורת האמריקנית דיווחה היום כי המחלוקת הזו אינה פתירה כרגע, והפערים בין ישראל למצרים, גדולים. ארה"ב הציעה לשני הצדדים שמעבר רפיח יופעל על ידי גורמים פלסטינים, או ערביים, שמקובלים על הצדדים.

כרטיסים לתרי"ג, טיול רייזרים, 1,000 ש"ח במזומן, ועוד ספרים רבים בהגרלות הקיץ של עולם הילדים + שבוע חינם גלישה. לחצו כאן להרשמה >>>
תגיות:מלחמת חרבות ברזלציר פילדלפימשא ומתן עם מצרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה