חדשות בארץ

2 אנשי רפואה נפצעו קשה ברצועה, רשויות בצפון הנחו תושבים להישאר בקרבת מרחב מוגן

קצין רפואה ופרמדיק מחטיבת גבעתי נפצעו בקרב בדרום הרצועה. צה"ל חיסל בכיר חיזבאללה בדרום לבנון והרשויות לרוחב גבול הצפון קיבלו החלטה להחמיר את ההנחיות לתושביהן

נפילת רקטה היום בגולן (צילום: Michael Giladi/Flash90) נפילת רקטה היום בגולן (צילום: Michael Giladi/Flash90)
אא

דובר צה"ל עדכן אחר הצהריים (שלישי) כי קצין רפואה ופרמדיק במילואים, מסיירת גבעתי, נפצעו באורח קשה מוקדם יותר היום בקרב בדרום רצועת עזה. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.

באירוע שבו נפצעו השניים, נפצעו בנוסף קצין לוחם במילואים באורח בינוני, ולוחם במילואים באורח קל. בהמשך עדכן דובר צה"ל כי הכוחות שפעלו לאיתור וחיסול מחבלים, נפגעו מטיל נ"ט ששוגר לעבר הכוח במזרח רפיח, סמוך לציר ההומניטרי.

כמו כן, דובר צה"ל מסר כי צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון וחיסל מספר מחבלים. התקשורת הלבנונית דיווחה כי אחד המחוסלים הוא אמין בדר א-דין, מפקד שטח בחיזבאללה. הוא אחיינו של מוסטפא בדר א-דין, לשעבר האחראי על מנגנון החוץ בחיזבאללה, וגם אחד האשמים ברצח ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק אל-חרירי.

מאז שעות הבוקר חיזבאללה שיגר עשרות רקטות וכטב"מים אל הגליל המערבי ואצבע הגליל. צה"ל הגיב בתקיפות מן האוויר ברחבי דרום לבנון. מקורות אמריקנים מסרו לרשת CNN כי יש אינדיקציות על כך שחיזבאללה עשויים לפעול לבד, בנפרד מאיראן, ולהגביר את הירי אל יישובי הצפון ומטרות צבאיות ישראליות.

ראשי היישובים בצפון לא מחכים לשינוי ההנחיות של פיקוד העורף

לאור הירי הבלתי פוסק מדרום לבנון אל יישובים בצפון, מועצות מקומיות ואזוריות בצפון הנחו הערב את תושביהן להישאר בקרבת מרחבים ממוגנים, להימנע מהתקהלויות, לצמצם פעילות שאינה חיונית, .

ההודעות יצאו מהמועצה האזורית מעלה יוסף, מרום הגליל, מבואות חרמון, מטה אשר, עיריית נהריה, קריית שמונה, מעלות תרשיחא, המועצה האזורית גליל עליון והמועצה האזורית גולן.

בשמונת היישובים שלא פונו: גונן, להבות הבשן, שמיר, כפר סאלד, שדה נחמיה, עמיר, כפר בלום ונאות מרדכי, התבקשו התושבים בנוסף לצמצם תנועה במרחב.

שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום בבסיס תל נוף של חיל האוויר, שם שוחח עם טייסי קרב בראשות מפקד טייסת 133 סגן-אלוף ע׳, ומפעילי כלי טיס בלתי מאוישים. השר אמר בשיחה עם חיילי חיל האוויר כי "בכל יום שעובר אנחנו משפרים את המוכנות בהגנה ומחדדים יכולות בהתקפה. תנצלו את הזמן בכל המקומות - תכנון, אימון, דיון על כל מה שיהיה, בעיקר על מה שפחות צפוי, כי בדרך כלל הפחות צפוי קורה. אתה רץ, מתכונן, מה שתכננת לא קורה, קורה משהו אחר, אבל תהליך ההכנה שלך משרת את הפעולה שלך, כי הפעולה שוזרת בתוכה דברים שהתכוננת אליהם וגם נותנת לך את הבסיס לעשות דברים שלא התכוננת".

דובר צה"ל הוסיף כי ראש אגף המודיעין, אלוף אהרון חליוה, ביקר בבסיסי אגף המודיעין מרחב תיכון ומרחב צפון. במהלך הביקור קיבל סקירה על המאמצים המודיעיניים בזירות השונות, בדגש על איראן והזירה הצפונית, ועמד על מוכנות אמ"ן לכלל התרחישים.

כרטיסים לתרי"ג, טיול רייזרים, 1,000 ש"ח במזומן, ועוד ספרים רבים בהגרלות הקיץ של עולם הילדים + שבוע חינם גלישה. לחצו כאן להרשמה >>>
תגיות:עזהפצועי צה"לירי לצפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה