חדשות בעולם

קמלה האריס בחרה סגן: גינה את המתקפה על העוטף, אך הכיל את ההפגנות בקמפוסים

מועמדת הדמוקרטים לתפקיד נשיא ארה"ב, קמלה האריס, בחרה במושל מינסוטה, טים וולץ, לתפקיד סגן הנשיאה. תומך במדיניות של הנשיא ג'ו ביידן ומקובל על הזרם השמאלי של המפלגה

טים וולץ (צילום: לשכת מושל מינסוטה)טים וולץ (צילום: לשכת מושל מינסוטה)
אא

סגנית נשיא ארה"ב, קמלה האריס, שתתמודד מטעם הדמוקרטים על נשיאות ארה"ב, הודיעה היום (שלישי) כי בחרה במושל מינסוטה, טים וולץ, לתפקיד העתידי של סגן הנשיאה.

וולץ, סנאטור לשעבר, ששירת בעברו בצי האמריקני, הורה לאחר מתקפת חמאס על יישובי העוטף להוריד את דגלי מינסוטה, המוצבים במבני ציבור, לחצי התורן. מנגד, הכיל בחודשים האחרונים את המפגינים נגד ישראל, במהלך הפריימריז הדמוקרטים במינסוטה ובקמפוסים. בהמשך הודיע כי הוא תומך בהפסקת אש בעזה, וציין שלצד ההגנה על ישראל, "צריך להגן על אזרחים עזתיים שנקלעו לתוך האש".

המושל בן ה-60 נחשב לתומך במדיניותו של הנשיא ג'ו ביידן והוא חלק מקבוצת דמוקרטים המוגדרים "אנשי מרכז" במפלגה. עם זאת, הוא בעל קשרים עם הזרם הפרוגסיבי במפלגה, המייצגים את השמאל במפה הפוליטית.

בתקשורת האמריקנית סברו בשבוע האחרון שהאריס תבחר בג'וש שפירו, מושל פנסילבניה, יהודי וידיד קרוב של ישראל. ההערכה היא שהאריס חששה מהביקורת שהשמיעו חברי המפלגה הפרו פלסטיניים.

סגנו המיועד של דונלד טראמפ, ג'יי די וונס, הגיב על הבחירה של האריס בוולץ: "הסיבה היחידה שהם לא בחרו בשפירו זה אנטישמי". הרפובליקנים ציינו כי הפלג השמאלי במחנה הדמוקרטי עשה הכל כדי שהאריס לא תבחר בו. מנגד, התקשורת בארה"ב ציינה כי הבחירה בוולץ נעוצה בעובדה שמינסוטה היא "מדינה חשובה להכרעת הבחירות אך מתנדנדת והאריס ביקשה בכך להתחזק ולמשוך אליה קהל מצביעים".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:טים וולץהמפלגה הדמוקרטיתבחירות בארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה