חדשות בארץ

חמאס הודיע: יחיא סינוואר יחליף את איסמעיל הנייה

מועצת השורא של חמאס החליטה לבחור במנהיג חמאס בעזה, כמחליפו של איסמעיל הנייה שחוסל באיראן. המשמעות: הקשר ההדוק לאיראן יישמר ולסינוואר, שעל פי ההערכות מסתתר במנהרה, יש קשר רציף לכולם

סינוואר (צילום: פלאש 90)סינוואר (צילום: פלאש 90)
אא

הרשת הסעודית אל ערבייה דיווחה הערב (שלישי) כי מועצת השורא של חמאס החליטה שיחיא סינוואר, מנהיג חמאס בעזה, יהיה מחליפו של איסמעיל הנייה שחוסל באיראן. בכך יהפוך סינוואר לראש הלשכה המדינית של חמאס.

סינוואר והאיראנים התנגדו לכוונה למנות לתפקיד את חאלד משעל, שלא זוכה לאהדה באיראן לאחר שהצהיר לפני מספר שנים על תמיכתו במורדים הסורים, שנלחמו בנשיא סוריה, בשאר אסד. המשמעות של מינוי סינוואר היא כי למרות שהוא מסתתר על פי ההערכות במנהרה בעזה, או יתכן אף במקום אחר, יש לו יכולת לתקשר עם שאר חברי ההנהגה.

יש לציין כי מועצת השורא הכללית של חמאס מקיימת בחירות לתפקיד ראש הלשכה המדינית כל ארבע שנים. כך, בשנת 2021, בהליך חשאי וארוך, הנייה נבחר לקדנציה נוספת. המועצה מורכבת מאנשי הארגון שמחולקים ל"ארבעה אזורים": רצועת עזה, הגדה המערבית, חו"ל ובתי הכלא. כל אזור בוחר לעצמו מנהיג באמצעות מועצה מייעצת, שנבחרת גם היא בבחירות.

בראש הארגון ברצועת עזה עומד יחיא סינוואר; בחו"ל המנהיג הוא חאלד משעל, שנבחר ב-2021; בבתי הכלא זה סלאמה קטאווי ובגדה זה זאהר ג'בארין, שהחליף את סאלח אל-עארורי שחוסל בינואר האחרון בביירות. מעל מנהיגי האזורים ניצבת הלשכה המדינית של חמאס, שבראשה עומד מנהיג חמאס הכללי - מי שהיה עד השבוע שעבר איסמעיל הנייה.

הלשכה המדינית מונה 15 חברים. חלק מחברי הלשכה כיום הם סגן יו"ר הלשכה מוסא אבו מרזוק, ח'אלד משעל, עיזאת א-רישק (חבר הלשכה מאז ייסודה), מוחמד נזאל, חוסאם בדראן, ח'ליל אל-חיה, המשמש כסגנו של סינוואר, ניזאר עוודאללה, יחיא סנוואר, פתחי חמאד, אבו ח'ליל אל-קודס, זאהר ג'בארין, סלאח אל-ברדוויל, אבו אל-עבד סאלח. סאלח אל-עארורי, אשר הצטרף ללשכה בשנת 2010, מונה לסגן יושב הראש באוקטובר 2017 וחוסל ברובע הדאחייה בלבנון ב-2 בינואר 2024.

על פי הרשת הסעודית שדיווחה על בחירת סינוואר, דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי התייחס לבחירה: "יחיא סנוואר הוא מחבל שאחראי למעשה הטרור הנפשע ביותר בהיסטוריה - השבעה אוקטובר. יש רק מקום אחד עבור יחיא סנוואר והוא לצידו של מחמד דף וכל הטרוריסטים שאחראים לשבעה באוקטובר. זה מקום היחיד שאנחנו מכינים ומייעדים לו".

 

כרטיסים לתרי"ג, טיול רייזרים, 1,000 ש"ח במזומן, ועוד ספרים רבים בהגרלות הקיץ של עולם הילדים + שבוע חינם גלישה. לחצו כאן להרשמה >>>
תגיות:חמאסיחיא סינווארהלשכה המדינית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה