חדשות בעולם

"לעצור אותו": סערה סביב מאמר בעיתון שקורא "לתקוע סכין בגרון של כל יהודי"

הפובליציסט הפלמי הרמן בריסלמנס פרסם טור מקומם בעיתון בלגי, שבו הוא מעודד לרצוח יהודים. בקהילה היהודית לא נותרו אדישים לכך ודורשים לעצור ולהשעות אותו: "חופש הביטוי מסתיים בדיוק במקום שבו הבעת דעה הופכת להסתה בוטה"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פובליציסט פלמי מוכר בשם הרמן בריסלמנס פרסם טור מקומם בעיתון בלגי. הוא מאשים את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ברצח ילדים, וטוען כי הוא מוביל את העולם למלחמת עולם שלישית. בעיתון HUMO, שם נותנים לו את הבמה לכתוב טור שבועי, כתב בין היתר: "עוקב מקרוב אחר מלחמת עולם שלישית שמגיעה. המזרח התיכון יתפוצץ, עם השלכות סוררות על שאר העולם. וכל זה על ידי יהודי קטן, עבה וקירח, הנושא את השם המבשר רעות, ביבי נתניהו, ואשר מכל סיבה שהיא רוצה להבטיח שכל העולם הערבי ייסחף".

"על כל לוחם חמאס או חיזבאללה שנהרג על ידי אותו הצבא הישראלי, מאות אזרחים חפים מפשע נהרגים, הרבה ילדים ביניהם. אותו גורל יהיה זהה לילדינו במערב הבטוח", הוסיף. "אני רואה תמונה של ילד פלסטיני בוכה וצורח, שצורח לגמרי מעבר לכל החושים לאמא שלו ששוכבת מתחת לפסולת, ואני מדמיין שהילד הזה הוא הבן שלי, והאמא היא חברתי. אני כל כך כועס שאני רוצה לדחוף סכין חדה בגרונו של כל יהודי שאני נתקל בו".

בעקבות דברי ההסתה, הקהילה היהודית דורשת להשעות מיד את הכתב מעבודתו. איגוד הארגונים היהודיים באירופה, EJA, פנה לתובע הכללי בבלגיה ודרש לעצור אותו בגין הסתה לרצח. יו"ר ה-EJA, הרב מנחם מרגולין, אמר לאתר ynet: "ביקורת על ישראל - כן. הסתה לרצח יהודים או לרצח של אדם כלשהו - לא ולא. חופש הביטוי מסתיים בדיוק במקום שבו הבעת דעה הופכת להסתה בוטה, לשיסוף גרונם של יהודים ואנו מצפים משלטונות בלגיה להבהיר זאת באכיפה נחושה. עצם פרסום הטור השטני הזה מעיד על ליקוי חמור בשיקול דעת העורכים ובכל זאת, משהדברים פורסמו, אנו מצפים שהמערכת לקיים בדק בית פנימי יסודי ותשעה את הכותב לאלתר".

שגרירת ישראל בבלגיה, עידית אבו רוזנצוויג, הוסיפה בכתבה: "במדינה שבה יהודים מותקפים מדי יום ו-70% מדווחים על חשש לחייהם. איך זה עבר עריכה? אנטישמיות ולגיטימציה לאלימות צריכות להיות קו אדום אפילו עבור התקף זעם מילולי של 'אינטלקטואל' במגזין שמאלני. אם הדברים היו מתפרסמים נגד מוסלמים - הייתה קמה סערה גדולה".

כעת, בקהילה היהודית ממתינים להחלטה של העיתון בעניין.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:רצח יהודיםאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה