חדשות בארץ

בג"ץ דן בתנאי כליאה של מחבלים, משפחות שכולות: "בושה!"

הרכב שופטים דן בעתירה של ארגוני השמאל הדורשים לבדוק את תנאיי הכליאה של מחבלי הנוח'בה בשדה תימן. המשפחות קראו קריאות להפסיק את הדיון: "מי דן בתנאים של החטופים?"

השופט עוזי פוגלמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)השופט עוזי פוגלמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

"יש לנו ילדים חטופים בעזה, מי דן בתנאים שלהם? מי דן בתנאים של כפיר ביבס? זו מדינת חלם" כך קראו היום (רביעי) משפחות שכולות, שזעמו על כך ששופטי בג"ץ דנו בעתירה הדורשת לבדוק את תנאיי הכליאה של מחבלי הנוח'בה בשדה תימן. המשפחות התבקשו על ידי השופטים לשמור על שקט ומשלא עשו כן, הדיון הופסק ומאבטחים הונחו להוציא את המשפחות מהאולם.

בטרם החלה המהומה, נציגי העותרים טענו כי "שדה תימן מופעל על ידי הצבא כמתקן לכליאת חשודים כלוחמים בלתי חוקיים מאז תחילת המלחמה, וככל הידוע מוחזקים בו למעלה מ-1,000 עצורים במתקנים דמויי מכלאות, ללא מיטות או כל ציוד אחר. עדויות על הנעשה במתקן חשפו החזקת עצורים ימים על ימים בתנוחות מכאיבות ובאיזוק, כיסוי העיניים לתקופות ארוכות ומכות".

נציג המדינה, עו"ד ענר הלמן, מנהל מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, מסר לשופטים נתונים לפיהם נכון להיום בבוקר מוחזקים במתקן רק 30 כלואים ובבית חולים השדה הצמוד מוחזקים שלושה בלבד. יתר הכלואים הועברו בשבועות האחרונים למתקני מעצר של שב"ס. כזכור, בתגובה לעתירה הוגשה חוות דעת על ידי הפרקליטות הדורשת את דחיית העתירה וסותרת את טענות העותרים.

במהלך הדיון היום משפחות שכולות וחטופים הביעו זעם על עצם הדיון ביחס למחבלים. המוחים פנו לשופטים וצעקו: "בושה! המחבלים רצחו גברים ונשים. זה פשע שאפילו חיות טרף לא עושות. יש להם רק דין אחד - דין מוות, ואז לא תהיה בעיה של מקום ולא יהיו עלילות שווא נגד חיילי צה"ל".

מ"מ נשיא העליון, השופט עוזי פוגלמן, ענה: "רבותיי וגבירותיי אנחנו במדינת ישראל. מדינת ישראל אם זה מוצא חן בעיניכם או לא, היא מדינת חוק. צריך לקיים דיונים בבתי המשפט בשקט". לאחר שהצעקות לא פסקו, הורה השופט למשמר בית המשפט להוציא את משפחות החטופים והשכולות מהאולם.

עם חידוש הדיון אמר השופט פוגלמן: "מה שראינו עכשיו היה ניסיון למנוע דיון שיפוטי בבית משפט. אנחנו מאוד מכבדים את זכות ההפגנה של כל אדם במדינת ישראל, אבל זה לא יכול להיעשות באולם בית המשפט ובוודאי לא בצורה שמסכלת את ניהול הדיון. בית משפט בישראל פועל לפי חוק גם בזמן מלחמה וימשיך לעשות את זה. אנחנו ערים לרגישות הדיון ולרגישות הרבה של לחלק מהמשתתפים בו. זה לא דיון ראשון בנושאים שמשיקים לסיטואציות שעלו במלחמה. מי שעוקב אחרי הדיונים האלה יודע שבית המשפט נוקט במדיניות הכלה מקסימלית. אבל הגבול של מדיניות הכלה הוא ניסיון לפוצץ דיון משפטי. מי שינסה לשבש את הדיון בין הדרך של צעקות ובין בדרך אחרת יצטרך לצאת החוצה".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב על האירוע: "בזמן שהחטופים שלנו נמקים בשבי החמאס, בג"ץ דן בעתירות נגד תנאי המחבלים המוחזקים בשדה תימן. בעוד שופטי בג"ץ מרבים להדגיש בפני העותרים המייצגים את המחבלים כי דלתם פתוחה בפניהם, הם טורקים את אותה דלת בפני משפחות השכול והחטופים. כך נראים אטימות וניתוק טוטאלי".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:משפחות שכולותבג"ץשדה תימן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה