חדשות בארץ

נשיא איראן: "ישראל תשלם מחיר"; גלנט: "אם יהיה צורך - נרחיב את הפעולות"

הנשיא האיראני שלח מסר מאיים לישראל. במערכת הביטחון מעריכים כי דווקא החיזבאללה הוא שיפעל בקיצוניות. צה"ל ביצע חיסול ממוקד בלבנון. הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי: "נתאמץ לתקוף גם את סינוואר"

תקיפה בלבנון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)תקיפה בלבנון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

התקשרות הערבית דיווחה אחר הצהריים (רביעי) כי נשיא איראן מסעוד פזשכיאן התייחס לאפשרות שארצו תתקוף בישראל ואמר: "טהראן שומרת לעצמה את הזכות להגיב כראוי נגד ישראל. לא נשתוק על ההתקפה נגד ביטחוננו והאינטרסים שלנו. מדינות המערב חייבות להפסיק לתמוך בישראל, אם הן רוצות למנוע את התפשטות המלחמה והכאוס באזור".

מ"מ שר החוץ האיראני עלי באקרי, אמר בכנס בסעודיה: "עד כה איראן פעלה כדי לשמור על ביטחונה, ועל הביטחון והיציבות באזור. אנו מצפים ממדינות האסלאם לתמוך בזכותנו להגיב בצורה הולמת לישראל".

אנשי מודיעין אמריקניים צוטטו היום בעילום שם בתקשורת בארה"ב, וציינו כי הצבא האיראני ביצע ביממה האחרונה שורה של תרגילי "יירוט ושיגור". עם זאת, אין מידע ממשי מתי, איך ואם האיראנים יתקפו בישראל.

(צילום: דובר צה"ל)

בוושינגטון פוסט דווח הלילה כי בארה"ב מאמינים שייתכן שאיראן שוקלת מחדש את תוכנית המתקפה. עם זאת, לא ברור עדיין כיצד חיזבאללה יגיב. גורמים אמריקנים נוספים אמרו ל-CNN כי ארה"ב מצפה שישראל תותקף בימים הקרובים, אך עדיין לא ברור אם תהיה זו תגובה מתואמת בין איראן לארגונים בהם היא תומכת, או פעולות נפרדות.

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, ביקר היום בבסיס חיל האוויר ״תל-נוף״ ונועד עם מפקד הבסיס, תת-אלוף אריאל דיין ומפקדים נוספים. בתוםה סיור, בשיחה עם חיילים, אמר הלוי: "אנחנו נדע להוציא התקפה מאוד מהירה בכל מקום בלבנון, בכל מקום בעזה, בכל מקום במזרח התיכון, מעל הקרקע ומתחת הקרקע. אנחנו נשדר מסר מאוד ברור לאויבים שלנו, מי שתקף אותנו, מי שבכל נאום מדבר על איך הוא משמיד את מדינת ישראל, אנחנו נפגע בו ואנחנו נמשיך להתחזק".

הלוי הגיב גם למינויו של יחיא סינוואר שראש הלשכה המדיניתש ל חמאס: "סינואר אתמול קיבל כותרת חדשה, הוא ראש הלשכה המדינית של חמאס. הכותרת הזו, מדיני, לא תפטור אותו מזה שהוא רוצח ששייך לכל התכנון והביצוע של מה שהיה ב-7 באוקטובר, ולכן השינוי בשם שלו, לא רק שלא מונע מאיתנו לחפש אותו, הוא מדרבן אותנו ואנחנו נתאמץ כדי למצוא אותו, ולתקוף אותו, ושיחליפו עוד פעם את ראש הלשכה המדינית. עשינו פעולות מאוד חשובות בשבועות האחרונים, הרגנו את המפקדים הכי בכירים של האויבים הכי בעייתיים שלנו, ואנחנו לא עוצרים".

שר הביטחון יואב גלנט ביקר בתרגיל של עוצבת שועלי מרום בצפון ומסר: "צריך להיערך, צריך להתכונן, צריך להיות מוכנים. אי אפשר להרוג במדינת ישראל 12 ילדים ולא לשלם על זה מחיר. אם יהיה צורך אנחנו נרחיב את הפעולות ונעשה את מה שצריך. התהליך הזה עלול גם להידרדר למצב של מלחמה. זה לא דבר תיאורטי, זה דבר אמיתי".

לדברי גלנט, "כפי שהדברים מסתמנים, נסראללה עלול לגרור את לבנון לשלם מחירים כבדים ביותר, כבדים ביותר. הם לא מתארים לעצמם מה יכול לקרות, אני מניח שאם הם ייקחו תמונה של עזה הם יבינו, אבל לא תמיד ההיגיון מדבר".

צה"ל חיסל מפקד בתחום הנ"ט של חיזבאללה

חיל האוויר תקף וחיסל היום, באמצעות כלי טיס, את המחבל חסן פארס ג'שי. התקיפה בוצעה במרחב ג'ויא שבדרום לבנון. ג'שי שימש כמפקד בתחום הנ"ט בחיזבאללה.

בנוסף, מוקדם יותר היום מטוסי חיל האוויר תקפו מבנים צבאיים של הארגון במרחב עיתרון, לצד ירי ארטילרי להסרת איום במרחבים שונים בדרום לבנון.

כרטיסים לתרי"ג, טיול רייזרים, 1,000 ש"ח במזומן, ועוד ספרים רבים בהגרלות הקיץ של עולם הילדים + שבוע חינם גלישה. לחצו כאן להרשמה >>>
תגיות:האיום האיראניחיסול ממוקד בלבנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה