חדשות בארץ

שש שנים לאחר שנפלה: אבן חזרה למקומה בכותל

האבן הוחזרה למקומה הטבעי באמצעות מנוף. הרצל בן ארי, מנכ"ל החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי "האבן החוזרת היא תזכורת לחשיבות השמירה על המקום הקדוש ולמורשת העשירה שלו"

(צילום: החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי)(צילום: החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי)
אא

שש שנים לאחר שנפלה מהכותל המערבי, וכמעט פצעה מתפללת שעמדה בעזרת ישראל, חזרה היום (רביעי) האבן למקומה הטבעי, באמצעות מנוף. 

האבן התנתקה בעבר מקיר התמך שהקיף את בית המקדש, שעות ספורות לאחר סיום תפילת ערבית של תשעה באב, 2018. היא נפלה מגובה של עשרות מטרים אל תוך עזרת ישראל הסמוכה לרחבת הכותל המערבי. במקום עמדה מתפללת שלא נפגעה.

בחברה לפיתוח ושיקום הרובע היהודי סיפרו כי בשנים האחרונות האבן עברה בדיקות וחקר ארכיאולוגי מעמיק. היום, כסגירת מעגל רגע לפני תשעה באב, היא הוחזרה לכותל המערבי באמצעות משאית שהגיעה בסמוך לכותל. האבן הונחה במקומה עם מנוף מיוחד.

הרצל בן ארי, מנכ"ל החברה לפיתוח ושיקום הרובע היהודי, אמר: "האבן הזו, ככל אבן אחרת בכותל, נושאת בחובה היסטוריה עשירה וסיפורים רבים. היא עדה לאלפי שנים של תפילה, תקווה ואמונה, החזרת האבן היא יותר מסתם אירוע פיזי. זוהי הזדמנות לחבר בין העבר להווה, להעריך את ההיסטוריה העשירה של המקום הקדוש ולשמר את הקשר בין הדורות".

כרטיסים לתרי"ג, טיול רייזרים, 1,000 ש"ח במזומן, ועוד ספרים רבים בהגרלות הקיץ של עולם הילדים + שבוע חינם גלישה. לחצו כאן להרשמה >>>
תגיות:אבניםהכותל המערבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה