סרטים וסדרות לילדים

"לא הבנתי למה המנהלת מעירה לי. מה, היא רוצה להעליב אותי?"

"מנהלת בית הספר הזמינה את הרב שלי ואותי. היא אמרה לי שאני צריך להשתפר. הרב שלי הסכים איתה, ואמר שמשה רבנו גם עשה כך לעם ישראל. האמת – הופתעתי". פושקא, התרנגול המצויר, במסר מתוק לפרשת דברים

אא

הכל התחיל כשמנהלת בית הספר הזמינה את הרב שלי ואותי אליה למשרד. היא אמרה שהיא רוצה לשוחח איתנו על התעודה שלי. איזה יופי. שמחתי שהיא רוצה לספר לרב שלי איזה תלמיד אני. וככה היא אמרה: "ראשית, אני חייבת לציין שפושקא הוא תלמיד חברותי מאוד. הוא ספורטאי מצטיין, ואפילו קיבל ציונים מרשימים מאוד בספרות ובהיסטוריה".

נכון, זה היה 100 עגול, בלי להתאמץ. אבל אז המנהלת שינתה כיוון, וממש העליבה אותי! תראו מה היא אמרה לי בנוכחות הרב שלי: "אבל... אתה חייב להשתפר בחשבון, לקחת מורה פרטי באנגלית, להכין שיעורי בית בתנ"ך וגם לשלוט בכעסים שלך, לדבר בנימוס למורים, לא לאחר יותר לשיעורים ולכבד את החברים שלך".

"למה להעליב?", שאלתי אותה, אבל היא אמרה שאני מוכרח להשתפר.

 

מה? גם הרב שלי נגדי?

גייסתי לעזרה את הרב שלי, וביקשתי  ממנו שיאמר לה משהו, אבל אז הפתיע אותי עוד יותר, שהרב שלי הסכים איתה! תראו מה הוא אמר לי: "פושקא, אם המנהלת אומרת שאתה צריך להשתפר, אז אתה צריך להשתפר".

מה? גם הוא נגדי? מה קורה פה?

"פושקא, הכי קל לחלק מחמאות ולומר שאתה מוכשר וחרוץ", המשיך הרב, "אבל זה לא תמיד מה שנכון לעשות".

"למה? למה לא?", שאלתי. באמת לא הבנתי, וכך הרב אמר: "בפרשת השבוע, וגם לאורך חומש דברים, משה נואם נאום פרידה ארוך, ובו הוא מזכיר לבני ישראל את כל מה שהם עברו במדבר. משה מזכיר להם גם דברים טובים שקרו, אבל בעיקר גם מוכיח אותם על דברים פחות טובים שהם עשו. לדוגמה, כשהלכו לתור את הארץ וכשחזרו הפחידו את העם כשאמרו: 'בְּשִׂנְאַת ה' אֹתָנוּ הוֹצִיאָנוּ מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם, לָתֵת אֹתָנוּ בְּיַד הָאֱמֹרִי לְהַשְׁמִידֵנוּ'".

 

"מי שלא אכפת לו ממך, יכול להחמיא לך כל הזמן"

"אה, זה חטא המרגלים", שמחתי שזיהיתי את המקרה.

"נכון", אישר הרב. "משה מזכיר להם את חטאי העבר, ודורש מהם לתקן אותם בעתיד".

"אבל למה גם משה רבנו מעליב?", המשכתי לשאול, כי עדיין לא הבנתי.

"תבין, מי שלא אכפת לו ממך, יכול להחמיא לך כל הזמן, ויכול להגיד לך שאתה הכי מוצלח בעולם. אבל מי שבאמת דואג לך, מי שבאמת אכפת לו ממך ואוהב אותך, גם יאמר לך לפעמים שלא הכל בסדר, שצריך להשתפר. זה מה שמשה עושה השבוע בפרשת השבוע, וזה מה שעושה עכשיו המנהלת".

עכשיו התחלתי להבין, ושאלתי את המנהלת אם זה אומר שהיא לא התכוונה להעליב אותי. היא השיבה שוודאי שלא, הכי אכפת לה ממני, וכל מה שהיא אמרה זה בגלל שהיא אוהבת אותי, כמו שמשה אוהב את עם ישראל. שבת שלום, ילדים!

לצפייה בפרק היכנסו לעולם הילדים כאן >

לצפייה בסדרות חינוכיות ומרתקות נוספות היכנסו לעולם הילדים כאן >

מחר ההגרלה! טיול רייזרים משפחתי במתנה: הירשמו לעולם הילדים, קבלו שבוע חינם והיכנסו לכל הגרלות הקיץ >>>
תגיות:פרשת השבועפושקאסרטים וסדרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה