חדשות בארץ

שופטי בג"ץ קבעו: "אין עילה להתערבות במינוי של האלוף בינדר לראש אמ"ן"

השופטים קבעו כי ההחלטה נתונה לשר הביטחון ולרמטכ"ל, ונעשתה על פי החוק ולאחר שנבדקו כל הנסיבות. למשפחות השכולות שהגישו את העתירה אמרו השופטים: "ההחלטה שלנו התקבלה חרף ההבנה לליבכם"

בינדר (צילום: דובר צה"ל)בינדר (צילום: דובר צה"ל)
אא

הרכב שופטי בג"ץ, השופטים דפנה ברק-ארז, עופר גרוסקופף ויחיאל כשר, דחו היום (רביעי) את העתירה נגד מינויו של האלוף שלומי בינדר לתפקיד ראש אגף המודיעין בצה"ל. העתירה הוגשה בחודש שעבר על-ידי הורים שכולים לחיילים שנפלו בקרב, ועמותת לביא.

במסגרת העתירה ביקשו העותרים כי בג"ץ יורה לשר הביטחון יואב גלנט, לרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי ולממשלה, להימנע מלמנות את בינדר לתפקיד ולהעלותו בדרגה, עד שתתבצע חקירה ביחס לאחריותו לאירועי 7 באוקטובר כראש חטיבת המבצעים. בינדר יכנס לתפקידו במהלך השבועיים הקרובים. הוא יחליף את האלוף אהרון חלויה שהתפטר מצה"ל.

שופטי בג"ץ ציינו בהחלטתם כי "אין עילה להתערבות". להורים השכולים הם השיבו כי ההחלטה התקבלה "חרף ההבנה לליבם". השופטים קבעו כי ההחלטה למינוי בכיר בצה"ל נתונה בידי שר הביטחון והרמטכ"ל, ללא צורך באישור הממשלה. לדבריהם, מבחינת החומר שהוצג בפניהם ההחלטה בצמרת הביטחונית בעניינו של בינדר התקבלה לאחר שנבדקו כל הנסיבות, טרם המינוי.

יש לציין כי תת אלוף שלומי בינדר הועלה בשבוע שעבר לדרגת אלוף לקראת כניסתו לתפקיד ראש אמ"ן. דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי התייחס לכניסתו של בינדר לתפקיד: "הוא קצין ערכי ומקצועי שתרם רבות לביטחון מדינת ישראל, ומינויו התקבל בתהליך סדור שביצע הרמטכ"ל, בתיאום עם ראש הממשלה".

כרטיסים לתרי"ג, טיול רייזרים, 1,000 ש"ח במזומן, ועוד ספרים רבים בהגרלות הקיץ של עולם הילדים + שבוע חינם גלישה. לחצו כאן להרשמה >>>
תגיות:בג"ץהאלוף שלומי בינדר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה