חדשות בארץ

הבית הלבן: "קרובים להפסקת אש", בישראל לא יודעים על כך

דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, מסר כי נרשמה התקדמות בעסקה בין חמאס לישראל. לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיבה כי עד כה לא התקבלה תשובה מחמאס להצעה הישראלית

מיצג בכותל המערבי למען החטופים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)מיצג בכותל המערבי למען החטופים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, אמר הערב (רביעי) כי "אנחנו קרובים יותר מאי-פעם לעסקה שתכלול הפסקת אש בין ישראל לחמאס". קירבי הדגיש כי "שני הצדדים צריכים לעשות עבודה אחרונה כדי להגיע לעסקה". הדברים נאמרו בתדרוך לכתבים בארה"ב.

מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר בתגובה כי "ישראל כבר נתנה הצעה ברורה ושלחה לקהיר את משלחת המו"מ כבר ביום שבת האחרון. עד לרגע זה לא התקבלה תגובה כלשהי מחמאס".

כזכור, לאחר ביקורו של נתניהו בארה"ב ופגישותיו עם הנשיא ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס, נתניהו הודיע כי יגיש הצעה "משופרת". משלחת ישראלית יצאה בסוף השבוע לקהיר ומסרה את ההצעה. זו כוללת הפסקת אש ל-42 יום תמורת שחרורם של לפחות 30 חטופים. ישראל הדגישה עם זאת כי היא תענה לבקשה המצרית לאפשר חזרה של עזתים לצפון הרצועה תמורת בידוק, וכן לא תהיה בשלב הראשון נסיגה מעזה.

חמאס לא הגיב להצעה, אולם בשבוע שעבר נציג חמאס באיראן, חאלד אל-קדומי, טען כי הארגון לא יסכים למשא ומתן "תחת אש".

כרטיסים לתרי"ג, טיול רייזרים, 1,000 ש"ח במזומן, ועוד ספרים רבים בהגרלות הקיץ של עולם הילדים + שבוע חינם גלישה. לחצו כאן להרשמה >>>
תגיות:הבית הלבןבנימין נתניהועסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה