חדשות בארץ

מקורבי סינוואר: "מבחינתו – שהמלחמה תימשך עוד כמה שנים"

מחבלים שישבו עם מנהיג חמאס בכלא סיפרו כי מטרתו הייתה ונשארה אחת: לשחרר מחבלים. אחד מהם אמר: "אני לא מצפה ממנו להציע שום גמישות אחרי המחיר הגדול הזה ששילם"

סינוואר (צילום: פלאש 90)סינוואר (צילום: פלאש 90)
אא

המחבל עבד אל-פתאח דאולה, שישב עם סינוואר בכלא בישראל, סיפר בראיון לעיתון "א-שרק אלאוסט" הפרו-סעודי כי מטרתו של מנהיג חמאס, עוד מאז עסקת שליט ב-2011, הייתה להביא לשחרור המחבלים. גם המחבל סלאח א-דין טאליב, שאף הוא ישב עם סינוואר בכלא, סיפר באותו ראיון כי כאשר שוחרר, נאם רב המרצחים בכיכר אלקטיבה ואמר: "היום אנחנו פולשים אליהם (לישראל), אבל הם לא פולשים אלינו". לדבריו, "הוא ראה שעסקת החליפין היא שבירה לישראל, והוא יכול לבנות עליה".

מחבל נוסף שהתראיין לעיתון הוא איסמת מנצור, מחבל נוסף שהכיר את סינוואר בכלא. לדבריו, "סינוואר ניסה להתפייס עם הרשויות ונכשל. הוא מוכן להסכים לעסקאות ולהתמקחות בשלבים מסוימים, אבל רק כשהוא קובע את הכללים".

תת גונדר בדימוס בטי להט סיפרה על סינוואר: "יש לי היכרות של שנים ארוכות איתו, בהרבה מאוד סיטואציות. רק לחץ צבאי שיסכן את חייו יביא אותו לכניעה. הוא פחדן שתמיד הסתתר והוא ייכנע בסוף, אני מבטיחה".

לטענת המחבל סלאח א-דין טאליב, סינוואר כבר לא יהיה מוכן להתפשר בשלב זה, כאשר רבים ממחבלי הארגון נהרגו והוא ספג מכה קשה מצה"ל עם חיסול הבכירים. לדבריו, סינוואר ירצה להמשיך את המלחמה גם אם היא תימשך עוד שנים. "אני לא מצפה ממנו להציע שום גמישות אחרי המחיר הגדול הזה ששילם. אני מאמין שהתוכנית והציפיות שלו למלחמה הן שהיא תימשך, אם לא בחודשים הקרובים, אז במשך כמה שנים".

אתמול (רביעי) הביעו תושבי עזה דאגה לאחר שחמאס מינה את סינוואר לראש הלשכה המדינית החדש. "אנחנו לא יודעים איך חושבים בחמאס או מה הוביל אותם לבחור ביחיא סינוואר כמפקד שלהם, במיוחד כשמקום הימצאו לא ידוע", אמר מוחמד א-שריף לסוכנות הידיעות הצרפתית שיושבת בעיר דיר אל-בלאח. "סינוואר לוחם. איך הוא ינהל המשא ומתן?  אנחנו לא רוצים דבר חוץ מסיום המלחמה".

 

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:יחיא סינווארמלחמת "חרבות ברזל"

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה