חדשות בארץ

נתניהו: "אשאר כל עוד אוכל לתרום לביטחון ישראל. המלחמה בעזה לא תסתיים בקרוב"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין לתקשורת הבריטית והתייחס לסוגיות המדיניות והצבאיות. על מתקפת חמאס בעוטף אמר: "מתנצל עמוקות על כך שדבר כזה קרה. תמיד מביט לאחור ואומר האם יכולנו לעשות דברים כדי למנוע זאת?"

נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

ה"טיימס" הבריטי פרסם היום (חמישי) ריאיון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלדבריו נערך בתחילת השבוע. נתניהו התייחס בו לסוגיות המדיניות והצבאיות.

השאלה הראשונה שנשאל ראש הממשלה היא האם הוא מתנצל על אירועי ה-7 באוקטובר, יום מתקפת חמאס על יישובי העוטף. נתניהו השיב: "להתנצל? בוודאי. אני מתנצל עמוקות על כך שדבר כזה קרה. תמיד מביט לאחור ושואל האם יכולנו לעשות דברים כדי למנוע זאת?".

בנוגע למלחמה בעזה, הישארותו בתפקיד והקריאה בישראל לוועדת חקירה ציין ראש הממשלה כי "המלחמה בעזה לא תסתיים בקרוב. אחרי המלחמה תהיה ועדת חקירה עצמאית. אישאר במשרד כל עוד אוכל לתרום לביטחון ישראל".

על רקע האיום האיראני לתקוף את ישראל, ביחד עם חיזבאללה, לאור החיסולים בביירות ובטהרן, שישראל לא נטלה עליו אחריות, והעסיקה מול חמאס, אמר נתניהו: "אני חושב שעל חיזבאללה לשקול היטב את ההשלכות של מתקפה על ישראל, ופתיחת מלחמה רחבה איתנו. אני חושב שאם הם דנים בזה - הם צריכים לחשוב פעמיים. אני חושב שחלק מהגורמים הקיצוניים יותר שהתנגדו לעסקה כבר לא איתנו".

נתניהו התייחס גם לחזרתם של תושבי הצפון והדרום לישובים ולמחאה בישראל טרם המלחמה: "אני לא יכול לנקוב בתאריך המדויק שבו התושבים יחזרו.". לדבריו, המפגינים נגד הרפורמה המשפטית, שחלקם הצהירו שהם לא ישרתו בצבא אם זו תעבור, השפיעו על חמאס לצאת למתקפה. "הסירוב לשרת בגלל ויכוח פוליטי פנימי - אני חושב שהייתה לזה השפעה גדולה".

לסיום הוסיף ראש הממשלה: "אני לא מודאג מההישרדות הפוליטית שלי, אלא מההישרדות של המדינה. הטענה שאני מאריך את המלחמה בכוונה היא שקרית. אני מנסה לסיים את המלחמה מהר ככל האפשר".

כרטיסים לתרי"ג, טיול רייזרים, 1,000 ש"ח במזומן, ועוד ספרים רבים בהגרלות הקיץ של עולם הילדים + שבוע חינם גלישה. לחצו כאן להרשמה >>>
תגיות:בנימין נתניהוהטיימסמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה