חדשות בארץ

גלנט: "האויב מנסה לזרוע פחד, עלינו להמשיך באורח חיים שגרתי"

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב למוכנות העורף וביקש להרגיע את הציבור. החות'ים פרסמו מסר מאיים, והארגון לשיתוף פעולה איסלאמי תמך ב"זכותה של איראן לנקוט בצעד הגנתי"

גלנט בהערכת מצב בפיקוד העורף (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)גלנט בהערכת מצב בפיקוד העורף (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

מנהיג הח'ותים בתימן, עבד אל-מלכ בדר א-דין אל-חות'י, פרסם אחר הצהריים (חמישי) הצהרה קצרה ובה מסר מאיים לישראל. בהודעתו ציין כי "התגובה לתקיפת מכלי הדלק בחודיידה בלתי נמנעת ומגיעה. אין ספק לגביה. התגובה המאוחרת של ציר ההתנגדות היא נושא טקטי, ותהיה לה השפעה על האויב".

בנוסף, בסעודיה הסתיים כינוס הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי, בה הציגה איראן את עמדתה לגבי חיסולו של איסמעיל הנייה בשטחה, אותו היא מייחסת לישראל. האיראנים ציינו כי מדובר בהפרת החוק הבינלאומי וישראל ביצעה תקיפה כנגד האומה האיראנית.

:בסיום הכינוס פרסם הארגון הצהרה קצרה: "אנו רואים בישראל כאחראית המלאה למתקפה החוטאת הזו. חיסולו של הנייה הוא פשע של תוקפנות והפרה ברורה של החוקים הבינלאומיים. רצח הנייה הוא התקפה על הריבונות, השלמות הטריטוריאלית והביטחון של איראן". הארגון למעשה תמך בהחלטת איראן לתקוף בישראל. על פי התקשורת הסעודית ליאראן זכות לנקוט בפעולה "הגנתית".

הכוננות בישראל נמשכת ואתר פוליטיקו האמריקני ציין היום כי בארה"ב מעריכים שאיראן אולי בוחנת מחדש את התגובה לישראל, כדי שתהיה מרוסנת יותר, ולא תצית מלחמה רחבה. בארה"ב מאמינים שמתקפה מאיראן היא לא "מיידית".

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב למוכנות העורף בחמ"ל פיקוד העורף, ודן בהיערכות האוכלוסייה למעבר למצב חירום, ותיאום הציפיות הנדרש למולה, לאור ההתפתחויות הביטחוניות.

בהערכת המצב השתתפו מנכ"ל משרד הביטחון האלוף (במיל׳) אייל זמיר, סגן הרמטכ"ל האלוף אמיר ברעם, מפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא, ראש אגף התכנון אלוף אייל הראל, יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס, המשנה למנכ״ל משרד הביטחון מרדכי בניטה, ראש רשות החירום הלאומית יורם לרדו וגורמים נוספים במערכת הביטחון.

גלנט אמר בתום הערכת המצב: "אנחנו במוכנות גבוהה בהגנה, בכל הפרמטרים שיש לנו, חלק מהם סמויים וחלק מהם גלויים לציבור. החוסן והעמידה של הציבור הישראלי הוא נושא מרכזי שמאפשר לנו לקבל החלטות מבצעיות נכונות. יש פה ניסיון פסיכולוגי של האויב לזרוע פחד, לספר סיפורים, להטיל אימה. אל מול זה צריך לעסוק בדברים הנכונים, העיקריים, לתת מענה לציבור ובעיקר לגרום לציבור להקשיב להוראות פיקוד העורף, זאת הסמכות וככה צריך לפנות אל הציבור".

שר הביטחון הוסיף:  "אנחנו פועלים על מנת להגיע למצב שאנחנו נהיה מסוגלים לתת לציבור התרעה מספקת כאשר יידרש, ועד אז לאפשר להמשיך באורח חיים שגרתי ככל הניתן. מצד אחד – ערנות, מצד שני - הרבה אחריות על צה"ל, משרד הביטחון, פיקוד העורף כמובילים של העניין ולבסוף, כאשר יהיה צורך, נגיד מה שצריך".

בהמשך, שר הביטחון קיים הערכת מצב בחמ״ל חטיבת המבצעים, יחד עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, סגן ראש השב״כ ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

גלנט פרסם הערב הודעה בערבית, המיועדת לתושבי לבנון. בהודעה נכתב: "איראן השיעית והשפוטים שלה,
ובראשם חיזבאללה, לקחו את לבנון ותושביה כבני ערובה לטובת אינטרסים עדתיים צרים. מדינת ישראל רוצה שקט, שגשוג ויציבות משני עברי הגבול הצפוני ולכן לא תאפשר בשום אופן למיליציית חיזבאללה לערער את היציבות בגבול ובאזור. אם תמשיך חיזבאללה בתוקפנותה, ישראל תלחם בה במלוא העוצמה. זכרו את החרטה של נסראללה על ההרפתקה המסוכנת והבלתי מחושבת מאוגוסט 2006. למדו את הלקח כדי לא להגיע להרפתקה
מסוכנת באוגוסט 2024. מי שמשחק באש, שיצפה להרס".

כרטיסים לתרי"ג, טיול רייזרים, 1,000 ש"ח במזומן, ועוד ספרים רבים בהגרלות הקיץ של עולם הילדים + שבוע חינם גלישה. לחצו כאן להרשמה >>>
תגיות:יואב גלנטהחות'יםהאיום האיראני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה