חדשות בארץ

השב"כ חושף: כך מנסה איראן לגייס אזרחים ישראליים

גורמי המודיעין האיראניים מפעילים פרופילים פיקטיביים לטובת ניסיונות גיוס אזרחים ישראלים. זו הרשימה החלקית

ראש השב"כ (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)ראש השב"כ (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

שב"כ חשף היום (חמישי) רשימה של פרופילים פיקטיביים בהם משתמשים גורמי המודיעין האיראניים, לטובת ניסיונות גיוס אזרחים ישראלים.

על פי השב"כ, בחודשים האחרונים פונים גורמי המודיעין האיראניים לאזרחים ישראלים ברשתות החברתיות השונות, בניסיון לגייסם לטובת ביצוע משימות שונות בישראל, אשר יש בהן כדי לפגוע בביטחון המדינה.

במסגרת פעילות השב"כ אותרו ונוטרו פרופילים פיקטיביים רבים, ביניהם: Itamar201020, קבוצת טלגרם "צבא העם", Gal01110, VIP EMPLOYMENT, קבוצת טלגרם עבודה באזור י-ם והסביבה, Mariiyam1997, PAndersion198, קבוצת טלגרם דרושים עובדים – חיפה, hadas Ramon_nkl96 ועוד.

בנוסף אותרו בקבוצות וערוצי טלגרם פרסומים מטעם "IRAN INTELLIGENCE SERVICE" המציע עבודות "מעניינות ומרגשות" לצד הבטחה לשכר גבוה עבור ביצוען. הפרסום כולל "לינק" בו מתבקשים הפונים למלא את פרטיהם האישיים.

חלק ניכר מהאזרחים הישראלים שקיבלו פניות חשודות כאלה, נמנעו מלהיענות להן ואף התריעו עליהן בפני גורמי ביטחון. בשב"כ הדגישו כי "העברת פרטים אישיים של אזרחים ישראלים לידי גורמי הביטחון האיראניים עלולה להוביל לפגיעה באותם האזרחים, בין אם בישראל או בחו"ל".

גורמי הביטחון ציינו כי "בתקופה מורכבת זו, בה מבוצע שימוש במרחב הדיגיטלי למטרות הפחדה, העברת מסרים או קידום פעילות טרור במסווה פעילות תמימה, ממליצים לציבור הישראלי להגביר את הערנות, ולדווח לגורמי הביטחון על פניות חשודות מגורמים שאינם מוכרים, להימנע ממסירת פרטים אישיים ומפתיחת קישורים ממקורות לא מזוהים".

פרופילים שחשף השב"כ. (קרדיט: תקשורת שב"כ)

כרטיסים לתרי"ג, טיול רייזרים, 1,000 ש"ח במזומן, ועוד ספרים רבים בהגרלות הקיץ של עולם הילדים + שבוע חינם גלישה. לחצו כאן להרשמה >>>
תגיות:איראןהשב"כ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה