חדשות בארץ

המתווכות לוחצות על ישראל: קדמו לאלתר הפסקת אש בעזה

מנהיגי ארה"ב, קטאר ומצרים פרסמו הצהרה משותפת הקוראת לישראל וחמאס להסכים להפסקת אש. מאמינים שזה ימנע גם תקיפה איראנית. ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה למשלחת הישראלית לצאת השבוע לקטאר

נתניהו וביידן (צילום: Miriam Alster/Flash90)נתניהו וביידן (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

משלחת ישראלית, ככל הנראה בראשות ראש המוסד דדי ברנע, תצא ביום חמישי הקרוב לפגישה עם נציגי המתווכות, כדי לנסות להניע מחדש את המשא ומתן מול חמאס. מיקום הפגישה טרם נקבע, אך היום (שישי) ציינו גורמים מדיניים שהיא תערך ככל הנראה בדוחא, בירת קטאר. המצרים הציעו כי הפגישה תערך בקהיר.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן פרסם אמש הצהרה המשותפת לו ולנשיא מצרים עבד אל פתאח א-סיסי ולראש ממשלת קטאר מוחמד א-ת'אני. בהצהרה נמסר: "הגיע הזמן להגיע להסכם הפסקת האש בעזה ולשחרר את החטופים והאסירים. עבדנו במשך חודשים כדי להגיע להסכם מסגרת והוא כעת על השולחן. רק פרטי היישום חסרים. אנו, כמתווכים, מוכנים להציג הצעה סופית לפתרון המחלוקות הנותרות הקשורות ליישום, באופן שיענה על ציפיותיהם של כלל הצדדים. הגיע הזמן לשים קץ לאלתר לסבל רב השנים של תושבי עזה".

ב-cnn דווח כי ההצהרה נועדה להפעיל לחץ בעיקר על ישראל, כדי לנסות למנוע מלחמה כוללת. ההערכה בממשל האמריקני היא כי הפסקת אש בעזה תוביל להסרת האיום של איראן וחיזבאללה להסלים את המלחמה, ולתקוף בישראל.

מנגד, בוושינגטון פוסט ציינו כי איראן איתנה בדעתה להגיב על חיסול איסמעיל הנייה בשטחה, והחיזבאללה לא מתכוון לסגת מכוונתו "לנקום" על חיסול רמטכ"ל הארגון, פואד שוכר.

לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתנוהו מסרה אמש כי "בעקבות הצעת ארצות-הברית והמתווכות, ישראל תשלח ב-15 באוגוסט את משלחת המשא ומתן למקום שייקבע, כדי לסכם את הפרטים ליישום הסכם המסגרת".

החמאס פרסם אמש הודעה לפיה הוא קורא לסיום המלחמה לאלתר ונסיגת צה"ל מכל הרצועה, כתנאי למשא ומתן. כמו כן ארגון הטרור דורש שחרור האסירים הפלסטינים "הבכירים". נקודות שישראל מתנגדת להן.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס להודעת המתווכות ואמר כי "צריך לקרוא את זה כדי להאמין. ה'מתווכות' יצרו סימטריה בין החטופים הישראלים למחבלים המתועבים". לדבריו, "את החטופים הגיע הזמן לשחרר מזמן, את רוצחי היהודים לא. ממש לא הגיע הזמן לעסקת כניעה שתפסיק את המלחמה לפני השמדת חמאס".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:ג'ו ביידןבנימין נתניהועסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה