בריאות ותזונה

האם מותר לשתות מים אחרי אבטיח? ד"ר מאיה רוזמן משיבה ונעזרת ברמב"ם

אם ההורים אמרו לכם פעם שזה אסור והפסקתם, אולי כדאי שתחשבו שוב. הדיאטנית חושפת שמדובר במיתוס ונעזרת בעצה טובה של הרמב"ם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כמעט כל אדם חווה את זה במהלך ילדותו: ההורים המודאגים ביקשו ממנו שלא לשתות מים מיד אחרי שהוא אוכל אבטיח, בטענה שזה יכול להזיק לו ולגרום לנפיחות בבטן. אבל האם זה נכון? לאבטיח יש סגולות רבות, כולל מרכיב גבוה של מים וגם ויטמינים, אבל מה באמת קורה למי ששותה מים מיד אחרי שהוא אוכל פרוסת אבטיח, או אפילו קערה שלמה?

הדיאטנית ד"ר מאיה רוזמן מפרסמת במסגרת פינת המיתוס שלו בתוכנית הרדיו שלה בתחנה 103fm תשובה נחרצת לשאלה הזאת, ועונה גם על עוד שאלה חשובה: האם אבטיח יכול להפחית בצקות ונפיחות בגוף?

"מאז שאני ילדה, אני שומעת את המשפט הזה שאסור לשתות מים אחרי אבטיח", היא מודה. "אז אין שום בעיה. האבטיח עצמו מעל 90% מים, אז להוסיף עוד מים לא בדיוק ישנה את העיכול או את ה'חומציות'... מי שאכל המון אבטיח ואין לו כבר מקום בבטן - פשוט אל תשתו אחרי זה, חכו, אבל אין סיבה אחרת, מדעית או בריאותית".

"אחד היתרונות החשובים ביותר שלא ממש מדברים עליו - לאבטיח יש השפעה משתנת, הוא עוזר לנו להיפטר מעודפי נוזלים בגוף, ועוזר להפחתת תחושת נפיחות", היא מוסיפה. "עוד בתקופתו, הרמב"ם המליץ על האבטיח למטרות אלו וגם לעיכול תקין, ועד היום האבטיח נחשב לאחד המזונות הבולטים בתחום משק הנוזלים בגוף".

כרטיסים לתרי"ג, טיול רייזרים, 1,000 ש"ח במזומן, ועוד ספרים רבים בהגרלות הקיץ של עולם הילדים + שבוע חינם גלישה. לחצו כאן להרשמה >>>
תגיות:אבטיחהרמב"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה