סלבס בהתחזקות

מנחם הורוביץ על ספרי התורה בביתו בק"ש: "אם אוציא אותם, לא אחזור"

העיתונאי חזר לביתו בקריית שמונה ונשאל מדוע הוא לא מוציא את הספרים מהבית אחרי שהתושבים פונו: "ברגע שאוציא את שני ספרי התורה האלה מקריית שמונה מהבית שלי - נסתלקה הנשמה מהבית. אני לא מסוגל"

הורוביץ (צילום: משה שי / פלאש 90)הורוביץ (צילום: משה שי / פלאש 90)
אא

העיתונאי מנחם הורוביץ הצפין לביתו בקריית שמונה כדי לדבר על המלחמה ועל מה שעברו התושבים בה לפני שפונו. בראיון לאילן לוקאץ' בערוץ 12 נחשפה דלת סתרים בביתו, שבתוכה ישנם ספרי תורה. מתברר כי הורוביץ אירח מניינים של תפילות בביתו.

"ברגע שאוציא את שני ספרי התורה האלה מקריית שמונה, מהבית שלי, נסתלקה הנשמה מהבית. אני לא מסוגל", הוא אמר. "הם פה וזה אומר שאני חוזר, חד משמעית. אני פה, אין אף אחד חוץ מתחיה אשתי. הילדים גם עזבו. קשה להבין את הקשר הזה לעיר".

בעקבות הכתבה, הורוביץ התראיין ברדיו 103fm, ושם הביע את מורת רוחו מההתנהלות בנוגע לתושבים. "זה עצוב מאוד, אנחנו עשרה חודשים אחרי שמדינת ישראל קיבלה החלטה לפנות עשרות אלפים, ובדיעבד - זאת הייתה טעות", אמר. "בשלושת הימים הראשונים תושבי הצפון הרגישו שכוח רדואן עומד לעשות מה שנעשה בדרום. היינו אצלי בבית בשמחת תורה בשישי בערב, 50 אנשים. הסתכלנו לשמיים כדי לראות מה קורה, לראות אם לא נוחתים אנשי חיזבאללה עלינו".

"היום אנחנו חכמים לומר למה יורים על קריית שמונה. למה לא על נהריה?", הוסיף. "הם לא יכולים לירות על נהריה, חיפה ותל אביב כמו שיורים עלינו. הם לא עושים את זה כי יודעים שהתגובה תהיה אחרת. בקריית שמונה, מנרה או ראש הנקרה אין אנשים ונפגעים. הם יורים, אבל ברוך השם הם לא פוגעים. אנשים יחזרו לצפון אם יראו חיילים בעיניים".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:ספרי תורהקרית שמונהמנחם הורוביץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה