לומדים מוסר

האיום האיראני מדיר שינה מעיניכם? גלו את הסגולה המדהימה של רבי חיים מוולוז'ין

רבי חיים מוולוז'ין על כוח האמונה הטהורה והביטחון המוחלט בקב"ה כדרך להתגבר על כל הקשיים והדינים בעולם: "אין עוד מלבדו"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הציטוט היומי

"ובאמת הוא ענין גדול וסגולה נפלאה להסיר ולבטל מעליו כל דינין ורצונות אחרים שלא יוכלו לשלוט בו ולא יעשו כל רושם כלל.

כשהאדם קובע בלבו לאמור "הלא ה' הוא האלקים האמתי ואין עוד מלבדו יתברך שום כח בעולם וכל העולמות כלל והכל מלא רק אחדותו הפשוט יתברך שמו,

ומבטל בלבו ביטול גמור ואינו משגיח כלל על שום כח ורצון בעולם. ומשעבד ומדבק טוהר מחשבתו רק לאדון יחיד ברוך הוא. כן יספיק הוא יתברך בידו שממילא יתבטל מעליו כל הכוחות והרצונות שבעולם שלא יוכלו לפעול לו שום דבר כלל".

(רבי חיים מוולוז'ין, 'נפש החיים').

 

משמעות הציטוט

הציטוט הזה, מתוך 'נפש החיים' של רבי חיים מוולוז'ין, עוסק בכוח האמונה הטהורה והביטחון המוחלט בקב"ה כדרך להתגבר על כל הקשיים והדינים בעולם.

רבי חיים מוולוז'ין אומר שכאשר אדם מאמין בלב שלם שאין שום כוח בעולם חוץ מהקב"ה, ושום דבר לא יכול לשלוט עליו או לפגוע בו, אז כל הדינים והקשיים שנראים כאילו יש להם כוח – פשוט נעלמים. הסיבה לכך היא שהאדם ממקד את כל מחשבותיו וביטחונו אך ורק באלוקים, ולכן הוא לא מתייחס לשום כוח אחר בעולם.

ההתקשרות המוחלטת הזו לאלוקים מאפשרת לו לבטל מעליו את כל הכוחות והרצונות השליליים, כי הוא מבין שכל מה שקורה בעולם נשלט אך ורק על ידי הקב"ה, ואין עוד כוח מלבדו.

בסופו של דבר, האמונה החזקה הזו מעניקה לאדם את הכוח להתמודד עם כל מה שקורה לו, מתוך הבנה ששום דבר לא יכול באמת לפגוע בו, אם הוא מחובר ומדבק את מחשבתו אך ורק באלוקים.

בהמשך לכך, רבי חיים מוולוז'ין מלמד אותנו כאן לא רק על כוח האמונה אלא גם על החשיבות של הכוונה והמחשבה. הוא מדגיש שהמחשבה היא כלי רב עוצמה; כשהאדם משעבד את מחשבתו רק לאלוקים ומבטל את החשיבות של כל כוח אחר, הוא בעצם יוצר מציאות חדשה שבה הכוחות השליליים מאבדים את אחיזתם בו. מדובר באימון פנימי של הנפש, שבו האדם לומד להתמקד רק בטוב ובאמת, ובכך הוא משפיע על המציאות שסביבו, כך שהדברים החיוביים והטובים הם אלו ששולטים בחייו.

רבי חיים מוולוז'ין מציע כאן גישה מעשית לאדם המבקש לחיות חיים מלאי אמונה ושלווה, דרך חיבור עמוק ובלתי מתפשר לקב"ה.

 

כמה מילים על המחבר

רבי חיים מוולוז'ין נפטר לפני 203 שנים, בי"ד בסיוון ה'תקפ"א. היה תלמידו הבולט ביותר של הגאון מווילנה. בראשית המאה ה-19, לאחר פטירת רבו, ייסד ר' חיים את ישיבת עץ חיים בוולוז'ין ובכך הפך לאבי הישיבות הליטאיות הגדולות. מספריו "נפש החיים", "רוח חיים" ו"חוט המשולש".

מהי הסגולה החזקה ביותר בעולם? הרב יגאל כהן בשיחה על כח האמונה ומה שאפשר לחולל בעזרתו. צפו

כרטיסים לתרי"ג, טיול רייזרים, 1,000 ש"ח במזומן, ועוד ספרים רבים בהגרלות הקיץ של עולם הילדים + שבוע חינם גלישה. לחצו כאן להרשמה >>>
תגיות:איראןסגולהנפש החייםרבי חיים מוולוז'ין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה