לומדים מוסר

למה כל טוב שאתם חווים בעולם הוא בעצם רחמי ה'? התשובה המדהימה של רבנו בחיי

מאמר זה הוא השביעי בסדרת 'שער הביטחון' מתוך 'חובות הלבבות' מאת רבנו בחיי, ומונה 7 נקודות מרכזיות שיחזקו את בטחונכם בה' וישפיעו על כל תחום בחייכם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במאמר זה, השביעי בסדרת 'שער הביטחון' מתוך 'חובות הלבבות', רבנו בחיי מונה 7 עובדות אותם על האדם להפנים. הנקודה הראשונה היא ההבנה שהבורא יתברך הוא מקור הרחמים האולטימטיבי בחיינו, וכי כל רחמים וחמלה שאנו חווים מאנשים סביבנו הם בעצם ביטוי לרחמי האלוקים עלינו. 

הצטרפו אלינו למסע מרתק שבו נגלה למה באמת כדאי לבטוח בה', וכיצד זה משפיע על כל תחום בחיינו.  

למאמר הקודם בספר "שער הביטחון", לחצו כאן>> 

 

כותב רבנו בחיי: 

"הראשון, שהבורא יתברך מרחם על האדם יותר מכל מרחם, וכל רחמים וחמלה שיהיו מזולתו עליו כולם הם מרחמי האל וחמלתו. כמו שאמר הכתוב: 'ונתן לך רחמים ורחמך והרבך'". 

(שער הביטחון, פרק ג')  

בעל חובות הלבבות מבאר כי על האדם להאמין שהבורא יתברך מרחם עליו יותר מכל מרחם, והוא המקור היחיד לכל הרחמים והחמלה שהוא חווה בחייו. למעשה, כל רחמים וחמלה שאדם מקבל מזולתו במשך כל חייו בעולם הזה - הם בעצם נגזרת של רחמיו של ה', בעל הרחמים. 

לדוגמה, כאשר אדם עובר תקופה קשה ומקבל עזרה מחברים או בני משפחה, הרחמים והחמלה שהם מראים הם בעצם ביטוי של רחמי האלוקים על אותו אדם. זה מזכיר לנו שכל טוב שמגיע אלינו מאחרים נובע מהחמלה האלוקית. 

ההבנה שהבורא מרחם על האדם יותר מכל מרחם אחר מחזקת את האמונה והבטחון בה'. הידיעה שכל רחמים וחמלה שאנו חווים בחיינו הם למעשה רחמי האל עלינו, מזמינה אותנו להעמיק באמונה ולבטוח בה' בכל מצב. 

לשם העמקת ידיעה זו פנו זמן להתבוננות ולתפילה. חשבו על הזמנים שבהם חוויתם רחמים וחמלה מאחרים, והכרתו בכך שאלו הם הרחמים של ה'. התבוננות זו תחזק את ביטחונכם בה', שכל כולו רחמים, ורק עליו ראוי לבטוח בעת צרה. 

בפרקים הבאים נמשיך להעמיק בדבריו הנפלאים של רבנו בחיי. 

ההגרלה מחר! 10 כרטיסים זוגיים למופע תרי"ג! לחצו כאן להרשמה לכל ההגרלות + שבוע חינם בעולם הילדים >>>
תגיות:חובות הלבבותרחמי ה'רבינו בחיי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה