חדשות בארץ

צה"ל: חמאס ממקם תשתיות טרור במרחב ההומניטרי בחאן יונס

דובר צה"ל בערבית קרא לאוכלוסייה העזתית להתפנות מחלק מהשכונות בחאן יונס. כוחות החלו לפעול במרחב. חוסלו מחבלים שנצפו יוצאים ממנהרה ברפיח

לחימה ברצועה (צילום: דובר צה"ל)לחימה ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

(צילום: דובר צה"ל)

צה"ל הטיל היום (ראשון) כרוזים בשכונת אלג׳לאא בצפון חאן יונס והחל לפעול במרחב. בהודעה שנשלחה לתושבי השכונה נכתב: "עקב פעולות טרור רבות, ניצול המרחב ההומניטרי לפעילות טרור וירי תמ"ס לעבר מדינת ישראל משכונת אלג׳לאא, השהות במרחב זה הפכה מסוכנת. קורא לאוכלוסייה שנותרה בשכונת אלג׳לאא להתפנות באופן זמני אל המרחב ההומניטרי המותאם".

פעולות הפינוי מתבצעות באמצעות הודעות SMS, הודעות קוליות מוקלטות, שיחות טלפון, שידורי מדיה בערבית וכרוזים. במסגרת פינוי האוכלוסייה הועברו מסרים למקבילים במערכת הבריאות הפלסטינית, וגורמי הקהילה הבינלאומית, כי אין צורך לפנות את בתי החולים שבמרחב ההומניטרי

בצה"ל הסבירו כי הכוחות החלו לפעול בשכונה לאור מידע מודיעיני מדויק, לפיו חמאס מיקם תשתיות טרור באזור שהוגדר כמרחב הומניטרי. על פי צה"ל, "האזהרה המוקדמת מתבצעת על מנת לצמצם את הפגיעה באוכלוסייה האזרחית ולהרחיק אותה ממרחב הלחימה".

ברפיח, תצפיתניות מאוגדת עזה זיהו חוליית מחבלים שיצאה מפיר מנהרה. כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל את המחבלים. כמו כן, כוחות אוגדה 98 תקפו במרחב ממנו נורו אתמול רקטות לכיסופים, ותקפו מבנה צבאי בשימוש מערך הירי הרקטי של חמאס.

צוותי הקרב של חטיבות הנח"ל וגבעתי זיהו חוליית מחבלים שנכנסת למבנה צבאי בסמוך לכוחות צה"ל, ובשיתוף פעולה עם חיל האוויר תקפו וחיסלו את החולייה. ביממה האחרונה מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו כ-30 מטרות של ארגון הטרור חמאס ברצועה. בניהן מבנים צבאיים, עמדת נ"ט ומחסנים לאמצעי לחימה.

ההגרלה מחר! 10 כרטיסים זוגיים למופע תרי"ג! לחצו כאן להרשמה לכל ההגרלות + שבוע חינם בעולם הילדים >>>
תגיות:חאן יונסמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים