חדשות בארץ

דיווח בארה"ב: סינוואר רוצה הפסקת אש, האמריקנים לוחצים על ישראל לחתום על עסקה

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הצהיר בפני כתבים כי הוא "עובד ימים כלילות" כדי להשיג הפסקת אש בעזה, וגורמים בממשל ציינו כי יחיא סינוואר הודיע למתווכות שהוא "מוכן לעסקה". מזכיר המדינה של ארה"ב, אנתוני בלינקן, יגיע לפגישות בישראל

נתניהו וביידן (צילום: Miriam Alster/Flash90)נתניהו וביידן (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

התקשרות האמריקנית דיווחה היום (ראשון) כי מנהיג החמאס, יחיא סינוואר, העביר מסר למתווכות לפיו הוא מוכן להפסקת אש עם ישראל, ולביצוע עסקה לשחרור חטופים תמורת אסירים פלסטיניים. עם זאת, החמאס פרסם הערב הודעה רשמית: "מסרבים להגיע לפסגה. דורשים מקטאר ומצרים להציג לנו תוכנית ליישום מתווה ביידן, ללא שינויים ותוספות. אין טעם ללכת לעוד סבבי משא ומתן שימשכו זמן".

על פי דיווח ב-CNN, המידע הועבר לישראל עם מסר לפיו על ממשלת ישראל להגיע להסכמה השבוע. האמריקנים מאמינים שאם ישראל וחמאס יודיעו השבוע על הפסקת אש, האיראנים וחיזבאללה ימנעו מתקיפה רחבה בישראל.

כדי להגביר את הלחץ על ממשלת ישראל, דווח כי בימים הקרובים יגיע לארץ מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן. בנוסף, משלחת ישראלית תצא ביום חמישי לפגישות גם ראש ה-CIA ביל ברנס וראש המודיעין המצרי עבאס כאמל. יתכן ובפגישה ישתתף גם ראש ממשלת קטאר, מוחמד א'-תאני. לקהיר צפוי להגיע גם יועצו הבכיר של ביידן, ברט מקגורק, במטרה לוודא שהסידורים הביטחוניים סביב ציר פילדלפי ומעבר רפיח מתואמים.

התקשורת האמריקנית ציינה בנוסף כי ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, העביר מסר לממשל ביידן לפיו, "נלך למהלך אם התגובה של חיזבאללה לא תסלים את המצב".

בסוגייה זו, דובר משמרות המהפכה פרסם היום הצהרה לפיה: "חיסול הנייה בטהראן הוא הפרה ברורה של אמנת האו"ם. הישות הציונית תקבל תגובה לטיפשותה בעיתוי המתאים". המשלחת האיראנית לאו"ם פרסמה אף היא הודעה וציינה כי "המשטר הישראלי הפר את הריבונות שלנו ואת הביטחון הלאומי שלנו. יש לנו את הזכות הלגיטימית להגנה עצמית, שאיננה קשורה להפסקת אש ברצועת עזה. אך עדיין אנחנו מקווים שהתגובה שלנו תהיה במועד שלא יפגע בהפסקת האש המסתמנת. העדיפות שלנו היא השגת הפסקת אש בעזה, כל הסכם שיאושר בידי חמאס, יוכר גם על ידנו".

שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום בבסיס קליטה ומיון ושוחח עם המתגייסים לחטיבות נח"ל וכפיר. גלנט ציין כי "האויבים מאיראן וחיזבאללה מאיימים לפגוע בנו בדרכים שלא פעלו בעבר. מי שיעשה זאת צפוי לפגיעה שלנו באופן בו לא פעלנו בעבר. יש לנו יכולות משמעותיות, מקווה שהם יעשו חשבון ולא יביאו להתפרצות המלחמה בחזיתות נוספות".

שר הביטחון הוסיף: "המצב הבסיסי שצריך להבין אותו זה שמדינת ישראל נלחמת על קיומה בסביבה עוינת, היו שנים שהיה צריך להסביר את זה יותר, עכשיו לא צריך להסביר כי כולם מבינים. אנחנו נמצאים במלחמה שנמשכת כבר 10 חודשים בשבע גזרות שונות".

ההגרלה מחר! 10 כרטיסים זוגיים למופע תרי"ג! לחצו כאן להרשמה לכל ההגרלות + שבוע חינם בעולם הילדים >>>
תגיות:מלחמת חרבות ברזלעסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה