חדשות בארץ

לקראת עצרת תפילה בעוטף, צה"ל הרחיב את השטח הצבאי הסגור לתנועה

תנועת נחלה תקיים תפילה גדולה לתשעה באב במרחב העוטף. צה"ל פרסם צו חתום בידי מפקד פיקוד דרום המונע התקרבות לגדר המערכת מחשש שאזרחים ינסו להיכנס לעזה

גבול העוטף, ארכיון (צילום: Attia Muhammed/Flash90)גבול העוטף, ארכיון (צילום: Attia Muhammed/Flash90)
אא

צה"ל הודיע היום (שני) כי פיקוד דרום אישר צו המורה לאזרחים שלא להתקרב למספר אזורים בעוטף. הצו לא קשור לאיראן או לתמרון ברצועה, והוא הוצא בעקבות עצרת תפילה גדולה לתשעה באב במרחב העוטף, שאורגנה על ידי תנועת נחלה ומיקומה טרם נקבע.

גורמים ביטחוניים הסבירו כי נוכח גודל ההתכנסות, וצפי להגעה של מאות אזרחים, הוחלט על סגירת שטחים פתוחים וצירי תנועה לטובת ביטחון המשתתפים בעצרת וכדי לאפשר לכוחות צה"ל לפעול ברצועה ללא הפרעה.

על פי צה"ל, "בהתאם להערכת המצב, מפקד פיקוד הדרום חתם על צו לשינוי במדיניות השטח הצבאי הסגור במספר מרחבים בעוטף עזה. כחלק משינוי השטחים הסגורים, מספר מרחבים המפורטים בקישור לצו יסגרו וההגעה אליהם ללא תיאום מראש הינה אסורה".

מדובר בשטחים החקלאיים בין מעבר ארז, יד מרדכי, צומת שער הנגב, צומת נתיבות ועד נחל עוז שיסגרו לתנועה. בנוסף, יסגרו השטחים החקלאיים מציר הגישה של בית העלמין בנתיבות ועד המפגש עם כביש 234, ומשם עד גדר המערכת. כמו כן, ייסגר מרחב נחל אשכול מצומת רעים דרך צומת אורים, לצומת מעון ומשם לגדר המערכת.

דוברות המשטרה הודיעה כי ישנה היערכות משטרתית לסייע לצה"ל באכיפת צו איסור כניסה לשטח צבאי סגור בגזרת הנגב המערבי. החל משעות הצהריים כוחות המשטרה נפרסו בצירים ובאזורים הרלבנטיים, בהם הושם דגש בשמירה על הסדר הציבורי ובפיקוח על הזרמת התנועה בכבישים וחסימות המעברים בהתאם.

בתוך כך, נסגרו לתנועה הכבישים הבאים: כביש 4 מצומת יד מרדכי עד נתיב העשרה, כביש 34 מכיוון צומת יד מרדכי ועד צומת שער הנגב, כביש 25 מהכניסה הצפונית לעיר נתיבות ועד צומת סעד, כביש 232 מצומת שער הנגב ועד צומת רעים, כביש 241 מצומת אורים עד צומת מגן וכביש 234 ייסגר לתנועה מצומת אורים עד צומת רעים.

תנועת נחלה, שארגנה קריאת מגילת איכה בכניסה לציר נצרים הגיבה על הוצאת הצו והדגישה כי "קריאת מגילת איכה מתוכננת להתקיים ביד אנזק בשטחה הריבוני של מדינת ישראל ולא יעלה על הדעת שלא יאפשרו את קיום קריאת המגילה רק מסיבות פוליטיות. כפי שהודענו לציבור ולכלל גורמי הצבא והמשטרה לא הייתה תוכנית לחצות את הגדר. רבים מכל הארץ צפויים להגיע ולהשתתף בקריאת מגילת איכה בקריאה לחידוש ההתיישבות היהודית בחבל עזה".

היום ההגרלה! 10 כרטיסים זוגיים למופע תרי"ג! לחצו כאן להרשמה לכל ההגרלות + שבוע חינם בעולם הילדים >>>
תגיות:שטח צבאי סגורעוטף עזהתנועת נחלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה