חדשות בארץ

צה"ל: 31 מפקדי חמאס וג'יהאד חוסלו בתקיפה ברצועה

בישראל אימתו את המידע לפיו בתקיפה על מתחם בית הספר בעיר עזה חוסלו רבים ממפקדי השטח בארגוני הטרור. תחילה סברו בצה"ל שמספר המחוסלים עמד על 19. בין ההרוגים בכיר בהנהגת חמאס

לחימה בעזה (צילום: דובר צה"ל)לחימה בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל עדכן היום (שני) כי אומתה זהותם של 31 מחבלי חמאס וג'יהאד איסלאמי, שחוסלו בשבת בתקיפת המפקדה הצבאית בבית הספר אל-תאבעין בעזה.

על פי צה"ל, המידע אושר לאחר מחקר מודיעיני בצה"ל ובשב"כ. עד כה סברו בצה"ל כי חוסלו 19 מפקדים, ביניהם חבר הנהגת חמאס, יוסף אל קחלות. בין ההרוגים מפקדי צליפה, אנשי מודיעין ומשטרה, פעילי הסברה ומפקדי חוליות. הפלסטינים דיווחו כי בין ההרוגים גם בכיר במשרד הפנים של חמאס, אחמד עטאללה.

כזכור, בתקיפה הממוקדת על מתחם בשכונת דרג' תפאח בעזה, בו שוכנים מסגד ובית ספר, חוסלו המחבלים שהשתמשו במתחם כמפקדה. כלי טיס של חיל האוויר תקף את המקום בהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ. בצה"ל ציינו כי המפקדה שימשה את מחבלי חמאס למסתור, וממנה תיכננו וקידמו פעולות טרור נגד כוחות צה"ל ואזרחי מדינת ישראל.

הפלסטינים ציינו כי כתוצאה מהתקיפה נהרגו כ-125 אזרחים, בהם ילדים. בעקבות גינוים ברחבי העולם צה"ל סיפק הוכחות לפיהן הותקף מבנה בו שהו המחבלים ולא מתחמים סמוכים בהו שהו אזרחים.

מצה"ל נמסר כי "טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים בכדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מדויק, אמצעי חוזי ומידע מודיעיני. חמאס מפר באופן שיטתי את הדין הבין לאומי ופועל מתוך מחסות אזרחיים, תוך שימוש באוכלוסייה כמגן אנושי לפעילות טרור".

היום ההגרלה! 10 כרטיסים זוגיים למופע תרי"ג! לחצו כאן להרשמה לכל ההגרלות + שבוע חינם בעולם הילדים >>>
תגיות:עזהסיכול ממוקדמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה