חדשות בארץ

ראש לשכת עורכי הדין לשופטים בהאג: "תכבדו את מערכת המשפט בישראל"

עו"ד עמית בכר הצטרף להסתייגויות שהוגשו לבית הדין הפלילי הבינלאומי, שרוצה לדון בבקשה להוצאת צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט

עמית בכר (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)עמית בכר (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד עמית בכר, כתב חוות דעת לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, ויצא להגנת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט. זאת, על רקע הבקשה שהוגשה לשופטים לדון בהוצאת צווי מעצר נגד בכירים ישראליים. כך דווח היום (שני) ב-ynet. ההכרעה בעניין צווי המעצר תינתן בחודש הבא. 

במכתב הדגיש בכר כי המערכת המשפטית הישראלית "יכולה וצריכה לחקור בעצמה כל חשד שעולה, ושחלק מהמקרים שהזכיר התובע קארים חאן בבקשת המעצר ממילא נחקרים כעת בישראל". כזכור, התובע הראשי בהאג, קארים חאן, מייחס לנתניהו וגלנט פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות, על רקע המלחמה בעזה.

"מערכת המשפט של ישראל חסונה", כתב בכר, וציין כי בימים אלה מתנהלת בבג"ץ עתירה בעקבות המצב ההומניטרי ברצועת עזה. בנוסף, הדגיש, הייעוץ המשפטי בצבא הוא עצמאי משרשרת הפיקוד, ואחראי לכך שצה"ל יפעל על-פי הדין הבינלאומי.

בכר הדגיש כי חיילים מחויבים לדווח על כל חשד להתנהגות בלתי הולמת, וקורבנות עבירות שבוצעו על-ידי חיילים יכולים להגיש תלונה על כך. ראש לשכת עורכי הדין הוסיף כי התביעה הישראלית העמידה לדין שרים מכהנים, כולל ראש ממשלה, נשיא לשעבר וחלקם אף הורשעו ואף נשלחו למאסר.

במכתב ביקש בכר מבית הדין הפלילי הבינלאומי "לכבד את מערכת המשפט הישראלית ולאפשר לה לאכוף בעצמה כל עבירות שנעשו, אם נעשו, בקשר למלחמה. לדבריו, "מערכת המשפט בישראל, כמו כל מערכת משפט במדינה דמוקרטית, מבוססת על עקרונות של שלטון החוק, והיא מחויבת להבטיח שהחוק ייאכף בצורה הוגנת ואובייקטיבית".

היום ההגרלה! 10 כרטיסים זוגיים למופע תרי"ג! לחצו כאן להרשמה לכל ההגרלות + שבוע חינם בעולם הילדים >>>
תגיות:עמית בכרבית הדין הבינלאומי בהאג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה