חדשות בארץ

דריכות בישראל: הרמטכ"ל אישר תוכניות הגנה ותקיפה

רא"ל הרצי הלוי קיים דיון הערכת מצב עם צמרת צה"ל. הצבא בכוננות מקסימלית, אך אין שינוי בהנחיות לעורף

הדיון הערב בצמרת צה"ל (צילום: דובר צה"ל)הדיון הערב בצמרת צה"ל (צילום: דובר צה"ל)
אא

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, קיים הערב (שני) הערכת מצב ולדברי דובר צה"ל אושרו תוכניות בזירות השונות. בדיון השתתפו סגן הרמטכ"ל, ראש אגף המודיעין, ראש אגף המבצעים, מפקד פיקוד הצפון, מפקד חיל האוויר, מפקד פיקוד העורף ומפקדים נוספים מפורום המטה הכללי.

הרמטכ"ל הדגיש את המשך המוכנות הגבוהה ומאמצי הערכות להתקפה ולהגנה. הודגש כי "בצה"ל מוכנים למתקפת מנע מול חיזבאללה בתוך זמן קצר". עם זאת, אין שינוי בהנחיות לעורף.

יש לציין כי בימים האחרונים הגבירו בצה"ל את קצב התקיפות נגד יעדי הטרור בדרום לבנון. בין היתר תקפו מטוסי חיל האוויר תשתיות טרור, משגרי רקטות ומחבלי חיזבאללה שהסתתרו במבנים או נצפו על גבי כלי רכב. 

על פי נתונים שהוצגו בהערכת המצב האחרונה, אמש, לשר הביטחון יואב גלנט, מתחילת המלחמה תקף צה"ל בלבנון כ-6,800 מטרות מהקרקע ומהאוויר. כמו כן חוסלו יותר מ-550 מחבלים מכלל הארגונים, מרביתם פעילי חיזבאללה, חלקם מכוח "רדואן", יחידת העילית בארגון הטרור. במהלך התקיפות הללו חוסלו כ-70 מפקדים בחיזבאללה, כולל הרמטכ"ל של הארגון, פואד שוכר.

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי מסר הערב הצהרה לתקשורת והבהיר כי לפי שעה אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. "אם יהיו כאלה, נעדכן על כך באופן מיידי", אמר.

לדבריו, "לאורך הימים האחרונים אנחנו עוקבים אחר האויבים שלנו וההתפתחויות במזרח התיכון, בדגש על חיזבאללה וגם על איראן. במקביל אנחנו תוקפים בלבנון בכל יום, גם היום. הגברנו את הסיורים והפטרולים של חיל האוויר, אנחנו תוקפים כל איום שאנחנו מזהים, וערוכים ליירט איומים בזמן אמת".

הגרי הוסיף כי צה"ל לוקח ברצינות את ההצהרות והאמירות של איראן וחיזבאללה, ומוכן במוכנות שיא בהתקפה ובהגנה. לדבריו, "הצבא יפעל על פי הנחיות הדרג המדיני. חיזבאללה מתכנן לפעול, אנחנו לא מחכים מנגד ותוקפים כל הזמן איומים ברגע שאנחנו מגלים אותם. מזה עשרה חודשים אנחנו נמצאים בתוך מלחמה, אנחנו ערים לקשיים ולאי הוודאות המתעצמת בציבור. כרגע אנחנו עוקבים בדריכות אחר תמונת המצב הביטחונית. אנחנו עושים את כל המאמצים להכין את הציבור מראש וכדי לאפשר המשך שגרה ככל הניתן, לצד שמירה על דריכות ומוכנות".

היום ההגרלה! 10 כרטיסים זוגיים למופע תרי"ג! לחצו כאן להרשמה לכל ההגרלות + שבוע חינם בעולם הילדים >>>
תגיות:רא"ל הרצי הלויהאיום האיראני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה