חדשות בארץ

הטרור בישראל מאז תחילת המלחמה: 28 נרצחים, יותר מ-300 פיגועים

בעקבות פיגוע הירי אמש בקלקיליה, עלה ל-256 מספר הנפגעים בפיגועים שביצעו מחבלים פלסטינים בישראל, מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל. החשש: ארגוני הטרור יגבירו את הפעילות

פיגוע בכביש המנהרות, ארכיון (צילום: Jamal Awad/Flash90)פיגוע בכביש המנהרות, ארכיון (צילום: Jamal Awad/Flash90)
אא

מאז שמחת תורה, תחילת מלחמת חרבות ברזל, אירעו בישראל 338 פיגועי טרור, בהם נרצחו 28 ישראלים ו-256 נפצעו. כך עולה מנתוני מערכת הביטחון שפורסמו היום (שלישי).

אמש נפצע באורח קשה אזרח ישראלי בפיגוע ירי בקלקיליה. המחבל חוסל על ידי כוח צה"ל והתברר כי מדובר בצעיר בן 18 ששוחרר בנובמבר במסגרת עסקת החטופים. שלשום כזכור נרצח יהונתן דוישט הי"ד, בן 23 מבית שאן, בפיגוע ירי בצומת מחולה. גורמי הביטחון במצוד אחר שני המחבלים.

במערכת הביטחון מציינים כי מאז תחילת המלחמה התרחשו בממוצע 34 מעשי טרור, או ניסיונות פיגוע, מידי חודש. מדובר בעלייה של 82% לעומת שנת 2022, ועלייה של כ-9% לעומת שנת 2023.

השב"כ, משטרת ישראל וצה"ל הצליחו בעשרת החודשים האחרונים לסכל כמאה פיגועים מידי חודש,  עלייה של 65% לעומת מספר הסיכולים ב-2023, לפני המלחמה. בנוסף, מהנתונים עולה כי 89% מהפיגועים בוצעו ביו"ש, 3% בירושלים ו-8% במקומות אחרים בארץ. 68% מהפיגועים היו פיגועי ירי, 17% פיגועי דקירה, 4% פיגועי דריסה, 8% פיגועי מטען ו-3% פיגועים מסוג אחר.

כוחות הביטחון ממשיכים מידי יום לפעול כדי לסכל פיגועים, לעצור מחבלים מבוקשים או לחסלם. כ-5,000 מבוקשים נעצרו מאז תחילת המלחמה, 1,850 מהם אנשי חמאס. במערכת הביטחון מציינים כי איראן וחמאס בעזה הם המכוונים את פעולות הטרור וחהשש הוא שמחבלים ינסו עוד יותר להרחיב את הפעילות, לאור ההסלמה הנוכחית.

היום ההגרלה! 10 כרטיסים זוגיים למופע תרי"ג! לחצו כאן להרשמה לכל ההגרלות + שבוע חינם בעולם הילדים >>>
תגיות:שב"כפיגועים ביו"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה