חדשות בארץ

ניסיון נוסף להשיג הפסקת אש כוללת: ביידן שלח לאזור 4 נציגים

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן צפוי להגיע הערב לישראל. עמוס הוכשטיין נשלח לביירות וברט מקרגור וווילאם ברנס לקהיר. חיזבאללה: "לא תהיה פשרה בנושא התגובה לחיסול שוכר"

אנתוני בלינקן (צילום: Oren Ben Hakoon/POOL)אנתוני בלינקן (צילום: Oren Ben Hakoon/POOL)
אא

הממשל בארה"ב הגביר היום (שלישי) את פעילותו על מנת להשיג הפסקת אש כוללת בין ישראל לחמאס והחיזבאללה.

הנשיא ג'ו ביידן הורה לשלושה דיפלומטים ולראש ה-cia להגיע למזרח התיכון ולנהל במקביל שיחות עם כל הצדדים, כדי להשיג עסקה בין ישראל לחמאס ובמקביל לשכנע את חיזבאללה להימנע מתגובה על חיסול רמטכ"ל הארגון פואד שכור.

הערב ינחת בארץ מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן לסדרת פגישות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם שר הביטחון יואב גלנט. גורמים מדיניים בישראל ציינו כי ישראל תעביר דרכו מסר לאיראן: "תקיפה בישראל תזכה לתגובה בשטח איראן". בלינקן ימריא לאחר מכן לקטאר.

לקהיר יגיע מחר ראש ה-cia ווליאם ברנס, שייפגש עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל. ביום חמישי תגיע למצרים משלחת ישראלית, ככל הנראה בראשות ראש המוסד דדי ברנע, כדי לדון בעסקה לשחרור חטופים. יתכן ובפגישה ישתתף גם ראש ממשלת קטאר, מוחמד א'-תאני. לקהיר צפוי להגיע גם יועצו הבכיר של ביידן, ברט מקגורק, שיעסוק בעיקר בסידורים הביטחוניים סביב ציר פילדלפי ומעבר רפיח שמצרים דורשת כי שיראל תיסוג מהם.

היום צפוי להגיע לביירות השליח האמריקני עמוס הוכשטיין. הוא ייפגש עם ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, עם יו"ר הפרלמנט נביה ברי ועם שר החוץ עבדאללה חביב.

העיתון "אל-אחבאר", המקורב לחיזבאללה ציין כי הוכשטיין נושא איתו יוזמה חדשה לרגיעה ויש לו רעיונות למניעת מלחמה. אבל תוכן היוזמה לא ידוע". חסן עז א-דין, חבר פרלמנט מטעם חיזבאללה, אמר הבוקר כי לא תהיה פשרה בנושא התגובה לחיסול שוכר, וכל הדיבורים על כך שחיזבאללה החליט לדחות אותה כדי להמתין ולראות מה יתרחש בסבב המשא ומתן בעזה הם "פטפוטים חסרי חשיבות".

היום ההגרלה! 10 כרטיסים זוגיים למופע תרי"ג! לחצו כאן להרשמה לכל ההגרלות + שבוע חינם בעולם הילדים >>>
תגיות:אנתוני בלינקןעסקה לשחרור חטופיםמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה