חדשות בארץ

צה"ל פעל לסיכול טרור: 4 מחבלים חוסלו מן האוויר באזור הבקעה

לראשונה מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל צה"ל ביצע חיסול אווירי בטובאס, במרחב הבקעה. מהאזור יצאו בשבוע שעבר המחבלים שרצחו את יהונתן דויטש הי"ד וירו לעבר יישובים. 2 לוחמים פצעו באורח בינוני

פעילות ביו"ש (צילום: דובר צה"ל)פעילות ביו"ש (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל עדכן היום (רביעי) כי כוחות פתחו במבצע לסיכול טרור פלסטיני במרחב הכפרים טובאס וטמון הסמוכים ליישובי צפון בקעת הירדן. מאזור זה יצאו המחבלים שרצחו בשבוע שעבר את יהונתן דויטש הי"ד, בצומת מחולה הסמוך לטובאס, וירו גם לעבר יישובים.

דובר צה"ל מסר כי הבוקר, במהלך הפעילות, כלי טיס תקף מספר מחבלים חמושים במרחב הכפר טמון. זאת פעם ראשונה שצה"ל תוקף מהאוויר מחבלים במרחב הבקעה. הפלסטינים דיווחו על שלושה מחבלים שחוסלו בתקיפה. מחבל נוסף חוסל בחילופי ירי עם לוחמי צה"ל. כמו כן, כוחות כיתרו בית בו הסתתר מחבל. הפלסטינים דיווחו על ירי טיל לעבר הבית ועל מספר נפגעים.

הכוחות סיימו את הפעילות בתום 12 שעות, בהן, מלבד החיסולים, הלוחמים איתרו חמישה נשקים מסוג M-16 וקרלו, והחרימו אמצעי לחימה ומטענים נוספים שאותרו במרחב. במסגרת המבצע, הלוחמים עצרו שלושה מבוקשים החשודים בפעילות טרור אשר הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון.

במהלך המבצע רכב צבאי מסוג ׳דוד׳ עלה על מטען, כתוצאה מכך נפצעו שני לוחמי צה"ל באורח בינוני ושני לוחמים נוספים באורח קל, הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

בנוסף, כוחות צה"ל, משטרת ישראל, מג"ב ושב"כ פעלו ביומיים האחרונים במרחב התפר של חטיבת אפרים ובפרט בכפר חבלה, למניעת הסתננויות ולסיכול טרור. במהלך המבצע הלוחמים סרקו אחר אמצעי לחימה והחרימו אקדח, רובה קרלו ו-120 אלף שקלים של כספי טרור. הכוחות עצרו חמישה מבוקשים.

מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל אירעו בישראל 338 פיגועי טרור, בהם נרצחו 28 ישראלים ו-256 נפצעו. כך על פי נתוני מערכת הביטחון. מידי חודש ארעו בממוצע 34 מעשי טרור, או ניסיונות פיגוע. מדובר בעלייה של 82% לעומת שנת 2022, ועלייה של כ-9% לעומת שנת 2023.

מחר ההגרלה! טיול רייזרים משפחתי במתנה: הירשמו לעולם הילדים, קבלו שבוע חינם והיכנסו לכל הגרלות הקיץ >>>
תגיות:סיכול טרורטובאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה