חדשות בארץ

הרשות הפלסטינית תשלם: שופט הורה על פיצוי למשפחות נפגעי הפיגוע בעלי

בית המשפט בתל אביב הורה לעקל 38 מיליוני שקלים מכספים המיועדים לרשות הפלסטינית. קיבל את עתירת ההורים השכולים שאיבדו את יקיריהם בפיגוע בעלי ביוני 2023

זירת הפיגוע, ארכיון (צילום: Chaim Goldberg/Flash90) זירת הפיגוע, ארכיון (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

 

בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה לעקל 38 מיליוני שקלים מהכספים שישראל מעבירה לידי הרשות הפלסטינית, לטובת שלושה הורים מתוך ארבעת הנרצחים בפיגוע הירי בעלי, שארע לפני שנה. כך דווח היום (רביעי) בערוץ 7.

התביעה הוגשה על ידי הוריהם של הראל מסעוד מיד בנימין, אלישע אנטמן מעלי ונחמן שמואל ומרדוף מאחיה. בפיגוע נרצח גם עופר פיירמן מעלי. בית המשפט הסתמך בקביעתו על החוק החדש שנכנס לתוקף לפני כחודשיים, לפיו "מתגמל טרור שמשלים משכורות מחבלים יהיה חייב לשלם עבור כל נרצח 10 מיליוני שקלים ועל כל פצוע 5 מיליוני שקלים. שהכספים יועברו ליורשים או במקרה של פציעה – לפצוע".

עורכי הדין ענת וגלעד גיזנבורג שייצגו את המשפחות מסרו בתגובה: "נוכח החקיקה הפלסטינית המתגמלת אסירים ביטחוניים ומשפחותיהם, הרי שהרשות היא מתגמלת טרור כהגדרתו בחוק החדש, ולפיכך חייבת בפיצוי לדוגמה ובנוסף פיצוי נזיקי שישולם להורי ההרוגים. העיקולים מוטלים על הכספים המוקפאים לפי החוק להקפאת כספים ששילמה הרשות הפלסטינית בזיקה לטרור, ומהכספים המועברים אליה מממשלת ישראל".

בתוך כך, ב"כאן רשת ב'" דווח כי ישנם שופטים שלא מקדמים החלטות של תביעות פיצויים שהגישו נפגעי טרור נגד הרשות הפלסטינית. הסיבה: ההמתנה לפסיקת בג"ץ בעתירה שנידונה בשבוע שעבר, אותה הגישה הרשות הפלסטינית, על "זכותה" ודרישתה לביטול החוק שעבר בכנסת ישראל.

היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, התנגדה לעתירה וביקשה למחוק אותה. שופטי העליון טרם מסרו את החלטתם.

מחר ההגרלה! טיול רייזרים משפחתי במתנה: הירשמו לעולם הילדים, קבלו שבוע חינם והיכנסו לכל הגרלות הקיץ >>>
תגיות:פיגוע בעליבית המשפטפיצוי לנפגעים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה