חדשות בעולם

שופט בארה"ב נגד אוניברסיטת קליפורניה: "אפליית הסטודנטים היהודיים – מעשה מתועב"

השופט מרק סקרזי קיים דיון בו טענו סטודנטים יהודים כי במהלך הפגנות פרו פלסטיניות בשטח המוסד, האוניברסיטה נמנעה מלהגן עליהם. השופט קבע כי כל עוד לא תגן על הסטודנטים, היא לא תקיים שיעורים

הפגנות פרו פלסטיניות בארה"ב (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)הפגנות פרו פלסטיניות בארה"ב (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

רשת cnn דיווחה היום (רביעי) כי שופט פדרלי במדינת קליפורניה דן בעתירה שהגישו סטודנטים יהודים, הלומדים באוניברסיטת לוס אנג'לס, כנגד הנהלת המוסד. הסטודנטים טענו כי נשקפה סכנה לחייהם לאחר שבמקום נערכו הפגנות פרו פלסטיניות, והאוניברסיטה לא רק שלא מנעה אותן, היא גם לא דאגה להגן על התלמידים היהודיים.

הסטודנטים סיפרו כי במהלך ההפגנות אותם פרו פלסטינים מנעו מהם להיכנס לכיתות ולנוע בתוך שטח המוסד האקדמי. לדבריהם, מדובר באפליה מצד האוניברסיטה על רקע מוצאם היהודי. השופט מרק סקרזי, שדן בעתירה, שמע את טענות הנגד של הנהלת האוניברסיטה שטענה בין היתר כי לא נרשם אירוע אלים וכי לא נשקפה סכנה לאותם עותרים.

בהחלטתו ציין השופט כי מהעותרים נמנעה גישה בטוחה וחוקית לשטח הקמפוס מאחר וסירבו לכאורה "להתכחש למוצאם ודתם. הנהלת המוסד האקדמי לא לקחה אחריות והסתירה אף את העובדה שחלק מהמפגינים נגד יהודים אינם סטודנטים במוסד, וכניסתם למקום לא הייתה חוקית. זהו מעשה מתועב".

השופט קבע כי האוניברסיטה תימנע מלהמשיך את השיעורים אם הסטודנטים היהודים לא יקבלו הגנה, וימנע מהם לנוע בחופשיות ובביטחה בשטח הקמפוס.

יצחק פרנקל, אחד התלמידים שהגישו את העתירה, הגיב: "שום תלמיד יהודי לא צריך לפחד לנוע בקמפוס רק בגלל שהוא יהודי. מודה לשופט שהטיל על האוניברסיטה לשים קץ להתנהגות המבישה והאנטישמית".

מחר ההגרלה! טיול רייזרים משפחתי במתנה: הירשמו לעולם הילדים, קבלו שבוע חינם והיכנסו לכל הגרלות הקיץ >>>
תגיות:אנטישמיותאוניברסיטת קליפורניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה