חדשות בארץ

פוטר מאינטל על ידי בוס תומך חמאס שקרא "לרצוח חיילים"

ישראלי שעבד בתפקיד ניהולי בחברת השבבים הגיש תביעת ענק בטענה שפוטר שלא כחוק. הוא זומן לשימוע מיד אחרי שהלין על הציוצים האנטישמיים של מנהלו האישי, שפיטר אותו, לכאורה אחרי שהבין ששירת בצה"ל

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ישראלי שעבד בתפקיד ניהולי בחברת אינטל מגיש תביעת ענק. הסיבה: הוא טוען שהפיטורים נבעו מכך המנהל המצרי שלו הוא תומך חמאס. הוא טוען כי המנהל פרסם תוכן נגד ישראל ברשת ומיד החליף אותו בעובד מוסלמי, אחרי שזה הביע עמדות אנטי-ישראליות ברשת החברתית.

הישראלי נשאר בעילום שם, משום שהוא מזוהה בשל תפקידו לשעבר בצה"ל. הוא טוען כי מנהלו, עלאא באדר, תושב ארה"ב, משמש כיום כסגן נשיא בכיר, והביא לפיטוריו לאחר שהלין על התכנים שהוא מפרסם ברשתות.

העובד הועסק באינטל ארה"ב לאחר שעשה רילוקיישן. לטענתו, המנהל צייץ נגד ישראל בכל הזדמנות: הוא קרא להרוג חיילי צה"ל, והילל את החמאס והזרוע הצבאית, גדודי אל-קסאם.

באחד הציוצים צירף המנהל סרטון ובו פגיעה של מחבלי חמאס בחיילי צה"ל. בציוץ אחר הוא הילל את מחבלי חמאס ודרש לסלק את היהודים מישראל. בחודש ינואר הוא כינה את החיילים "כלבים ציוניים", ואף צייץ מחדש תכנים אנטי-ישראלים אחרים, בין היתר של המשפיען האנטישמי ג'קסון הינקל.

לאחר שהעובד התלונן על התוכן, באדר זימן אותו למשרדו והחליט לפטר אותו. הוא היה העובד הישראלי היחיד במשרד. לפי כתב התביעה, המנהל טען במהלך השיחה מספר פעמים כי "יש כל כך הרבה ישראלים עובדים בחברה שלנו", זאת כנראה על מנת להתנער מטענות לאנטישמיות או לתביעה עתידית.

התלונה נגד המנהל הוגשה ישירות לסגן נשיא לענייני לקוחות באינטל, שמשמש כאחראי על באדר. בתלונה הופיע שמו של הישראלי ונכתב בפירוש כי כמה מבני משפחתו נפצעו במהלך הטבח, מה שלא מצא חן בעיני המנהל.

אחרי הגשת התלונה, העובד הבחין כי באדר צפה בפרופיל הלינקדאין שלו, ושם, במסגרת קורות החיים שלו, כתוב במפורש כי שירת בצה"ל. מיד אחר כך זומן הישראלי למשרד המנהל לצורך שימוע. הטענה של המנהל הייתה כי "מדובר בחיסכון בעלויות", אך במקומו, כאמור – מינתה אינטל עובד מוסלמי.

מאינטל נמסר בתגובה: "החברה אינה מגיבה על הליכים משפטיים מתמשכים. כחברה, יש לנו תרבות ארוכת-שנים של גיוון והכלה, ואיננו סובלניים לשום סוג של דברי שנאה, כפי שמפורט בקוד ההתנהגות שלנו".

מחר ההגרלה! טיול רייזרים משפחתי במתנה: הירשמו לעולם הילדים, קבלו שבוע חינם והיכנסו לכל הגרלות הקיץ >>>
תגיות:חמאסאינטל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה